arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

انتقاد وزیر خارجه مجارستان از سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه مجارستان سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا را خراب و ناکارآمد ارزیابی و تاکید کرد: اگر پاسخ مشترک اروپایی به این بحران وجود داشت ما حصار مرزی نمی کشیدیم.


به گزارش انتخاب، "پیتر زیجارتو"، وزیر امور خارجه مجارستان در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" تأکید کرد که اروپا با تعداد زیادی از بحران ها به صورت همزمان مواجه است که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است. بحران پناهندگان، جنگ اوکراین، تهدیدات تروریستی و مهاجرت‌ها.

هر یک از این چالش ها به تنهایی بار سنگینی بر دوش مدیریت بحران اروپایی است. این تجمع بحران‌ها در اروپا تاریخی است.

وی در ادامه درباره سیاست های کشورش در راستای حصار کشی برای مقابله با هجوم پناهندگان گفت: ما هیچ حصار مرزی را تأسیس نمی‌کردیم، اگر یک پاسخ مشترک اروپایی به حل این بحران وجود داشت.

این مقام اروپایی سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا را خراب و غیر موثر ارزیابی کرده و در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله توافق با ترکیه در بحران پناهندگان پرداخته و گفت: در ترکیه متأسفانه اعتقاد بر این است که همکاری در بحران پناهندگان به اجرای طرح آزادی ویزا برای شهروندان ترک منجر می‌شود. این بخشی از توافق نیست. ترکیه باید همچنان لیستی از درخواست‌ها از جمله اصلاح قانون مبارزه با تروریسم خود را برای این منظور اجرایی کند. این گونه ارتباط و گره خوردن این دو مسئله برای توافق پناهندگان خطرناک است و فشارها بر اروپا را افزایش می دهد.

وی همچنین گفت: توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه بسیار مهم است، اما همزمان باید اروپا بتواند مستقل از این توافق از مرزهای خود دفاع کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان