arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

آزادی 96 هزار زندانی جرایم غیرعمد تاکنون به همت ستاد دیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از آغاز فعالیت ستاد دیه، تاکنون بالغ بر 96 هزار زندانی در کشور آزاد شده‌اند.

به گزارش انتخاب،  اسدالله جولایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان زندان‌های استان کردستان با اشاره به این‌که «آمار بالای زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به مهریه است»، اظهار کرد: باید تمام افرادی که می‌خواهند یک زندگی مشترک را تشکیل دهند توان مالی واقعی خود را بسنجند سپس میزان مهریه را قبول کنند.

وی با اشاره به این‌که «از سال 69 ستاد دیه تشکیل شده است»، افزود: از آغاز فعالیت آن تاکنون بالغ بر 96 هزار زندانی در کشور آزاد شده‌اند.  در سال گذشته 8 هزار نفر و 565 نفر که بالغ بر 722 میلیارد تومان بدهکار بودند در کشور آزاد شدند. سال گذشته از کل تعداد زندانیان آزاد شده در کشور، بالغ بر 2 میلیارد و 88 میلیون تومان آن را شاکیان رضایت دادند که امری نیک و پسندیده است.

وی با بیان این‌که «مددکاران زندان‌ها و شورای حل اختلاف در راستای رضایت از شاکیان گام‌های خوبی برداشته‌اند» اظهار کرد: در جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد در سال گذشته مقام معظم رهبری 300 میلیون تومان، رئیس جمهور 250 میلیون تومان و روسای قوه مققنه و قوه قضاییه 50 میلیون تومان کمک کردند امسال 270 جشن گلریزان در کشور برگزار شد که در جشن گلریزان کردستان 7 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در پایان به اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای رانندگان اشاره و یادآور شد: در گذشته رانندگان زیادی بودند که بر اثر جرایم غیرعمد در زندان‌ها به سر می‌بردند ولی امروزه با پیگیری‌هایی که انجام شد بیمه شخص ثالث اجباری و دیگر شاهد رانندگان کمتری در زندان‌ها به دلیل جرایم غیرعمد هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان