arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

ارتش لیبی در درگیری باداعش 9 کشته و 65 زخمی داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان عملیات موسوم به بنای آهنین که از سه ماه گذشته تاکنون در شهر ساحلی سرت در شمال لیبی بین نیروهای وفادار به دولت وحدت ملی لیبی و گروهک تروریستی داعش جریان دارد، 9 تن از نظامیان لیبیایی کشته و 65 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از  رسانه های منطقه ، نظامیان وابسته به دولت وفاق ملی لیبی موسوم به «بنای آهنین» موفق شدند، دو خودروی بمب گذاری شده که دو فرد انتحاری آن را هدایت می کردند، پیش از آن که به هدف برخورد کند، منفجر سازند.

نیروهای ارتش لیبی همچنین توانستند مراکز تحت کنترل گروهک تروریستی داعش در شمال سرت را به کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در بیانیه روز شنبه خود گفت: گروهک تروریستی داعش با ممانعت از خروج غیر نظامیان از شهرها، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

گزارش دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل درباره لیبی، به رغم تاکید بر کمبود بودجه، از پیشرفت رضایت بخش در روند توزیع کمک های انسانی به آوارگان لیبیایی خبر می دهد.
از سوی دیگر، منابع خبری اعلام کردند که الجزایر در نظر دارد دیواری به طول 120 کیلومتر در طول مرزهایش با لیبی احداث کند.امید آن می رود که دیوار مرزی بین الجزایر و لیبی حرکت تروریست های داعش و قاچاق اسلحه را از لیبی محدود کند.

نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی بیش از سه ماه است که عملیات آزادسازی شهر سرت موسوم به «بنای آهنین» را آغاز کرده و طی این مدت موفق شده اند بخش های زیادی از این شهر را از تروریست های داعش پاکسازی کنند. با این حال، چشم انداز آزادی کامل این شهر همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیش بینی کارشناسان امنیتی درباره احتمال افزایش حمله های تروریستی پس از آزادی سرت نیز بر چالش های پیش روی دولت لیبی افزوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان