arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

475 فيلم سينمايي مهمان تابستانه مخاطبان سيما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیران شبکه های دو و تهران سیما در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر از برنامه ها، فیلم ها ، مجموعه های تلویزیونی ، مستندها و جنگ های سیمای جمهوری اسلامی ایران در تابستان 90 سخن گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ « شاد ، جذاب و معنوی » سه مولفه تابستان و برنامه های تابستانی سیما است که آقای بخشی زاده ، مدیر شبکه کودک ، نوجوان و خانواده و اقای احمدی افزادی مدیرشبکه پایتخت از آن یاد کردند.

مدیر شبکه تهران مجموعه های نمایشی را از مطالبات جدی مخاطبان دانست و با تاکید بر توجه سیما به مولفه های امید ، نشاط ، آگاهی ، دین واخلاق گفت: رویکرد جدی دست اندرکاران تولید در تلویزیون ، تولید آثار نمایشی « الف ویژه و ب » در حوزه سیما و دو برابر شدن آن است که آغاز جهش آن در سال 90 کلید خورده است. اقای احمدی «استودیو گریزی» را راهبرد جدی سیما توصیف کرد و گفت : شبکه های تلویزیون می کوشند وارد فضاهای اجتماعی ، مناطق و محله های مختلف شهری و روستایی شوند و برنامه ها را از جمع مردم تولید و پخش کنند.

وی برنامه « پارک ملت» شبکه یک و برنامه بعد از خبر 24 شبکه تهران را در این جهت عنوان کرد و گفت: مسابقات متعدد از جمله « آشپزی » ، « سرزمین دانایی» ، « 4×4 » و دیگر مسابقات در دستور کار شبکه های مختلف سیماست. اقای بخشی زاده ، مدیرشبکه دو سیما نیز با تاکید بر اینکه سیما به نیازها و سلایق مخاطبان اهمیت می دهد گفت: جلسات متعدد و پیاپی مدیران و دست اندرکاران شبکه های سیما از توجه آنها به نظر مخاطبان و تلاش برای ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها حکایت می کند.

وی افزود : برنامه های تلویزیونی برای تعامل فعال با مخاطب ، پر کردن اوقات فراغت و کیفی سازی آن مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به ماموریت هر شبکه تولیدات شاد ، جذاب و معنوی مهمان تابستان مخاطبان است .

 وی از پخش 475 فیلم سینمایی در طول تابستان از شبکه های مختلف سیما خبر داد و گفت: از این تعداد 135 فیلم تلویزیونی ایرانی است و 195 فیلم برای نخستین بار پخش می شود. مدیر شبکه دو سیما ، مجموعه های نمایشی و برنامه های شبکه دو سیما را با مفاهیم و مضامین کودک، نوجوان و خانواده دانست و مجموعه ایرانی « امروز و فردا» را از مجموعه های تلویزیونی تابستان این شبکه معرفی کرد.

وی همچنین ، برنامه جدید «عموپورنگ» با موضوع « استودیو عموپورنگ » ، « رسیدیم و رسیدیم» ، « خونه به خونه» ، «فیتیله2» ، «عصرانه» ، «عبور موقت» ، «شکرستان» و « شاهدونه در سرزمین دونه ها » را نیز از دیگر برنامه های تابستان 90 شبکه دو سیما بر شمرد.

بخشی زاده از پخش 100 فیلم در دو بازه زمانی با عنوان« سینما آفتاب» از ساعت 30 / 14 تا 16 روزهای شنبه تا چهارشنبه و « سینما مهتاب » برای شب های این شبکه خبر داد. م

دیر شبکه تهران نیز مستند نمایشی « با من حرف بزن» را از برنامه های شبکه پایتخت معرفی کرد و در ادامه گفت: شبکه های سیما از ذخیره های تولید سینما و صدا و سیما و مجموعه های دوست داشتنی گذشته نیز استفاده می کند. مدیران شبکه های دو و تهران برنامه های ماه مبارک رمضان را نیز با نشاط ، معنوی و جذاب دانستند و از پخش 4 مجموعه نمایشی در شبکه های مختلف ، قبل و بعد از نماز مغرب نام بردند. مجموعه تلویزیونی شبکه دو پیش از اذان و مجموعه های نمایشی شبکه های سه ، یک و تهران بعد از اذان مغرب خواهد بود. به گفته مدیران سیما برنامه های معارفی، ادعیه ماه مبارک رمضان ، افطار و سحر، پخش ترتیل آیات کلام ا...

مجید و برنامه های خاص کودک و نوجوان از برنامه های محوری ماه ضیافت الهی درشبکه های مختلف سیما به ویژه شبکه قرآن است. مسابقه قرآنی 1445 و 500 سخنرانی مذهبی نیز در دستور کار شبکه های سیماست. همچنین شبکه سه سیما مسابقات جام حذفی را از دهه 50 تاکنون ، مسابقات فینال جام های جهانی و ملت ها و اروپا را برای پخش آماده کرده است.
نظرات بینندگان