arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

فيس بوک، کاربران تلفن همراه را هدف گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرجان حاجيلي: فيس بوک تصميم گرفته است نقشي کليدي در توسعه نرم افزارهاي مورد استفاده در تلفن هاي همراه بر عهده گيرد.
به گزارش انتخاب؛ برخلاف اپل که با عرضه آيفون و آيپد به نقش آفريني در گستره ابزارهاي موبايل پرداخت و سهمي از بازار را به دست آورد، شبکه اجتماعي فيس بوک که پايگاه اينترنتي محبوب خود را به عنوان بستر توسعه بازي ها و ساير برنامه هاي کاربردي انتخاب کرده، پيشرفت چشمگيري در زمينه توليد و عرضه نرم افزارهاي موبايل نداشته است، با اين حال نشانه هايي وجود دارد که از تغيير در اين روند حکايت دارد.
در پي انتشار خبرهايي که بر عرضه احتمالي برنامه کاربردي «به اشتراک گذاري عکس» در فيس بوک تأکيد دارد، پايگاه اينترنتي «تک کرانچ» مدعي شد مهمترين برنامه پيش روي فيس بوک، اجرايي کردن طرحي است که با نام «پروژه تيتان» شناخته مي شود. غول شبکه هاي اجتماعي در پي آن است با عرضه يک برنامه کاربردي ويژه تلفنهاي همراه از وابستگي به فروشگاه برنامه هاي اپل رهايي يابد.
مديران فيس بوک مي کوشند توسعه دهندگان برنامه هاي مورد استفاده در اين شبکه اجتماعي را ترغيب کنند در طراحي برنامه هاي ويژه تلفن همراه، پشتيباني از استاندارد جديد HTML5 را فراموش نکنند.
برخي تحليلگران و توليدکنندگان نرم افزار بر اين باورند که هدف اصلي فيس بوک، تبديل شدن به پلاتفرم جايگزين براي آن دسته از برنامه نويساني است که هم اکنون بيشتر توجه و انرژي خود را به طرح و توليد برنامه هايي اختصاص داده اند که بر روي سيستم عامل iOS اپل و آندرويد گوگل اجرا مي شوند.
اين فناوري مي تواند به فيس بوک و طراحان برنامه هاي کاربردي مرتبط با آن کمک کند تا از يک سو به بازارهاي جديدي راه يابند و از ديگر سو، فاصله موجود بين تجربيات معمول وبگردي کاربران با آنچه که روي تلفن همراه اتفاق مي افتد از ميان برداشته شود.
نظرات بینندگان