arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

چرا گفتی حمله به ایران احمقانه است؟ ممنوع‌الخروجی!

«مئیر داگان» درخواست کرده بود تا از پاسپورت دیپلماتیک‌اش برای چند سفر در هفته‌های آتی استفاده کند، با وجود این، مسؤولان رژیم صهیونیستی تقاضای‌اش را رد کرده و از او خواستند تا این پاسپورت را تحویل دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 از رییس پیشین «موساد» خواسته شده تا پاسپورت دیپلماتیک‌اش را تحویل دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرانلاین، نزاع در رژیم صهیونیستی تا به آنجا بالا گرفته که منابع خبری صهیونیستی به نقل از کانال دوی رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این حرکت دولت تندروی «نتانیاهو» در واکنش به اظهارات انتقادآمیز «داگان» از مسؤولان رژیم صهیونیستی در مورد ایران صورت گرفت.
  
هاآرتص نوشت: «مئیر داگان» درخواست کرده بود تا از پاسپورت دیپلماتیک‌اش برای چند سفر در هفته‌های آتی استفاده کند، با وجود این، مسؤولان رژیم صهیونیستی تقاضای‌اش را رد کرده و از او خواستند تا این پاسپورت را تحویل دهد. 

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گزارش کانال دوی این رژیم، اعلام کرد که وزارت خارجه به «داگان» اجازه داده تا پاسپورت‌اش را برای مسافرت‌هایش نگاه دارد و هنگامی‌که سفرها انجام شد، آن را بازگرداند.  
 
در این بیانیه آمده است: «پاسپورت دیپلماتیک مسؤولان با هدف کمک به ایفای مشاغل‌شان به آن‌ها داده می‌شود. بر اساس قانون، هنگامی‌که این افراد دیگر مسؤولیتی ندارند، از آن‌ها خواسته می‌شود تا پاسپورت دیپلماتیک خود را برگردانند».
  
اما کانال دوی رژیم صهیونیستی مدعی است این حرکت غیر معمول است؛ چراکه معمولاً افراد دارای پاسپورت دیپلماتیک، آن‌‎ها را تا زمان انقضا نزد خود نگاه می‌دارند، حتی اگر دیگر در پست و جایگاه دولتی حضور نداشته باشند.  

رسانه‌های صهیونیستی، این اقدام وزارت خارجۀ اسراییل را واکنشی به اظهارت داگان دانسته‌اند؛ به ویژه در دانشگاه «عبری» و «تل‌آویو».

رئیس پیشین موساد سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با احمقانه خواندن موضوع «حملۀ نظامی به ایران»، این کار را از لحاظ مختلف غیر منطقی و غیر واقع‌بینانه ارزیابی کرده بود.
نظرات بینندگان