arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
بازخوانی تازیخ؛

ولایتی: رئیس جمهور از خود دورویی و دوچهرگی نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاین نوشت:

سی سال پیش(در 30خرداد1360)رسیدگی به عدم كفایت سیاسی بنی صدر- رئیس جمهور وقت- جلسه علنی مجلس را پرالتهاب ساخته بود.

در این جلسه دكتر علی اكبر ولایتی نطقی 26 دقیقه ای علیه بنی صدر كرد كه بخشهایی از آن را می خوانید:

*یكی از خصوصیاتی كه ایشان از خودش نشان داد و زیبنده یك رئیس جمهور كشور اسلامی نیست، دورویی و دوچهرگی بوده یعنی معنی دقیق نفاق.

*قبل از انتخاب شدن به ریاست جمهوری، ایشان در مساجدو محافل مذهبی حضور بهم می رسانیدند (و تظاهر به اعمال بعدیشان نشان میداد كه آن تظاهر بود) و تظاهر به مسلمان بودن می كردند و حتی با گروههای مخالف اسلام ومنافقین والتقاطیون بحثهایی میكردند كه برای همه مردم این تصور حاصل شده بود كه ایشان همواره طرف اسلام را میگیرند و جانب طرف دیگر را میكوبند. بعد از انتخاب شدن به ریاست جمهوری رفتار ایشان در این زمینه بخصوص در این اواخر برعكس قبل از انتخاب شدن به ریاست جمهوری بود.

*یكی از بزرگترین اشكالاتی كه به ایشان وارد است، ترویج اخلاق استكباری در جمهوری اسلامی بوده است . اینها چیزی نیست كه ما مدعی باشیم و قابل رؤیت نباشد كسانیكه اسكورت ایشان را موقع عبور از خیابانها دیده‌اند ، نمایندگانی كه ماشینشان در كنار خیابان فلسطین پارك بودوآقای بنی صدر میخواستند فاصله سیصد قدم از كاخشان را به دانشكده افسری طی بكنند شاهد بودند كه با منجنیق پیكان نمایندگان را كنار بردندوبعد در دو طرف خیابان مامورین را رو به مردم و پشت به خیابان واداشتند و همان تشریفات غیرضروری كه هیچ توجیهی بجز یك توجیه استكباری ندارد.

* مخالفین ایشان اگر در نهایت صداقت اسلامی هم بودند و هیچ نكته سوئی به آنها نمی‌چسبید، ایشان آنها را بمنزله شمر قلمداد میكردند و اگر موافق وی بود، اگر شمر هم بود در قاموس ایشان تبرئه بود.

*در زمینه جنگ همانطور كه دیروز هم آقای خامنه ای در نماز جمعه اشاره كردند ۷ ماه قبل از جنگ عراق ایشان فرماندهی كل قوا را داشتند و كم وبیش از چند ماه قبل همه میدانستیم كه بالاخره عراق یك روزی حمله میكند و نقطه مورد نظرش هم خوزستان است. اگر خاطرتان باشد در جلسه غیرعلنی مجلس هم سران ارتش آمدند و قبل از شروع جنگ این را گفتند وآقای بنی صدر بعنوان فرمانده كل قوا مسؤول تدارك ارتش بود۰ ایشان گفتند كه ۲۴تانك در خوزستان داشتیم .بعد از ۷ ماه كه ایشان فرمانده كل قوا بودند، ۲۴ تانك باید در خوزستان داشته باشند؟ گفتند ارتش ازهم‌گسیخته بود، چه كسی مسؤول هماهنگ كردن ارتش ازهم‌گسیخته است؟ آیا جز فرماندهی كل قوا كه این امر به ایشان تفویض شده بود؟

* ایشان بجای اینكه موجب حفظ آبروی مملكت بشوند بیش از هر كسی موجب از بین رفتن آبروی مملكت بخصوص در رابطه با كشورهای خارجی بوده‌اند. ایشان بجای اینكه موجب حفظ آبروی مملكت بشوند نه تنها معایب را زیر ذره‌بین میگذاشتند ، بلكه آن چیزهایی كه اصلا وجود نداشت بعنوان یك عیب به این سیستم می چسبانیدند .

 * دلائل عدیده‌ای وجود دارد مبنی بر اینكه اصلا قضیه بی كفایتی نیست. قضیه توطئه است. یا بی اعتبار كردن نهادهای انقلابی است كه نمونه‌هایش رادیده‌اید. بی اعتبار كردن اسلام و رشد ملی گرائی وهر نوع مكتب ضد اسلامی كه میتواند در مقابل اسلام مانعی ایجاد بنماید، آقای بنی صدر از آن حمایت میكرده است .

* بزرگترین دلیل برای اینكه ایشان كفایت سیاسی ندارد،‌این است كه همان مردمی كه به ایشان رای داده‌اند ، اكنون قیام كرده‌اند كه رای خود را پس بگیرند. چه بی‌كفایتی از این بالاتر؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
4
تازه متوجه شدين ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
چرا از این که احمدی شجاع و مقتدر به شما باج نمی ده ناراحت شدید. من دلم برای شما می سوزه.
mj
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
احمدي نژادهم بني صدرپست مدرنه!!!!!!!!
ن
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
هدفتان از چنين تيترهايي چيست
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
با این سر تیتراتون جنستون خیلی خورده شیشه داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
به در ميگن كه ديوار بشنوه
نظرات بینندگان