arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

لغو مجوز نمایش فیلم مخملباف در بیروت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجوز اكران فيلم ضدايراني «روزهاي سبز» ساخته حنا مخملباف در بيروت توسط دولت حامي مقاومت لغو شد.
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پايگاه خبري العربيه گزارش داد، «كوليت نوفل» مدير جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت اعلام كرد، كميته ويژه شوراي امنيت ملي لبنان امروز مجوز اكران فيلم «روزهاي سبز» ساخته حنا مخملباف را لغو كرده است.
پيش از اين برگزاركنندگان جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت اعلام كرده بودند بين 22 تا 26 ژوئن (يك تا 5 تير) فيلم‌هاي ممنوعه‌اي را كه در جريان برگزاري اين جشنواره در سال‌هاي 2009 و 2010 نتوانسته پخش كند، به نمايش در مي‌آورد.
اداره جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت در بيانيه خود اعلام كرده بود اين فيلم‌ها پيش از اين به حكم مركز نظارت لبنان از اين دو جشنواره حذف شده بود كه در دوران دولت «سعد حريري» با مراجعه به وزارت كشور لبنان موافقت لازم براي اين 5 فيلم را از كميته ويژه شوراي امنيت ملي لبنان كسب كرده است.
فيلم‌هاي «چه اتفاقي افتاد» به كارگرداني «ديغول عيد» از لبنان، سه‌گانه «هويت» اثر «پائولو بينوينوتي»، «گوستازا دليبيانو» و «كونوورتوريو» كه به داستان يهوديان اعدامي در دوران قرون وسطي مي‌پردازد و فيلم «آواز دو عروس» به كارگرداني ««كارين البو» كه به زندگي يهوديان و مسلمانان مي‌پردازد، فيلم‌هايي است كه قرار است در جشنواره فيلم‌هاي ممنوعه لبنان به نمايش درآيد.
به نظر مي‌رسد پخش فيلمي در حمايت از فتنه‌گراني كه يكي از شعارهاي‌شان «نه غزه و نه لبنان» بود در بيروت كه به مركز مقاومت شناخته مي‌شود مورد اعتراض حاميان مقاومت واقع شده و پس از روي كار آمدن دولت جديد لبنان اين مجوز لغو شده است.

نظرات بینندگان