arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

عبدالله شهبازی فردا به زندان می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهبازی در وبسایت شخصی خود طی یادداشتی با عنوان فردا به زندان می روم نوشته است:

« گفتنی‌ها را پیش‌تر گفته‌ام؛ هم در لایحه دفاعیه دادگاه بدوی و هم در یادداشت‌ قبلی در این وبگاه. حكم را عادلانه و روال رسیدگی به پرونده را بی‌طرفانه نمی‌دانم و دلایلم را، از جمله عدم احضار شهود و عدم اثبات افترا و تهمت و كذب بودن اسناد مندرج در كتاب، به تفصیل نوشته‌ام. این اعتراض البته تلقی شخصی من است و مانع از آن نیست كه از آقای روح‌الله قهرمانی، قاضی محترم دادگاه بدوی كه خود از فرزندان عشایر فارس‌اند، به دلیل رفتار محترمانه و حسن‌ظن ایشان تشكر نكنم. البته هیچگاه نتوانستم توجیه دو قاضی محترم دادگاه شعبه 16 تجدیدنظر را برای تبدیل 600 هزار تومان جزای نقدی به معادل آن یعنی یك سال زندان درك كنم؛ حال آن كه باید، با توجه به علل مخففه مانند پیشینه خدمات مفصلم در حوزه تاریخ و اندیشه سیاسی ایران، به عكس عمل می‌كردند و پنج ماه زندان مرا به جزای نقدی تبدیل می‌نمودند.

متأسفانه، تلاش برای اعمال ماده 18 و اعاده دادرسی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه تاكنون به نتیجه نرسیده. طبق گفته وكیلم، آقای محسن آقازاده، پرونده تقاضای اعاده دادرسی به شماره 100/ 3913/ 9000 در دبیرخانه قوه قضائیه موجود است.

همان‌گونه كه در یادداشت پیشین عرض كردم، برغم نظر پزشكان معالجم و مطرح بودن پرونده در كمیسیون‌های پزشكی قانونی شیراز و مركز، و برغم بیماری قلبی، كه تاكنون به چهار ماه مرخصی پزشكی اینجانب انجامیده، تداوم وضع كنونی را به مصلحت خود نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم دوران محكومیت خویش را آغاز كنم.

با ادای احترام تمام به قوانین جمهوری اسلامی ایران و با تشكر از سلوك متعادل و نجیبانه مقامات قضایی فارس، بویژه جناب آقای سیاوش پور (رئیس پیشین دادگستری فارس)، حجت‌الاسلام والمسلمین جابر بانشی (دادستان عمومی و انقلاب شیراز)، ریاست محترم دادسرای اجرای احكام و سایر عزیزان، كه بارها مصدع ایشان بوده ام، فردا دوشنبه، 30 خرداد 1390، ساعت 10 صبح برای اجرای حكم و اعزام به زندان خود را به دادسرای اجرای احكام شیراز معرفی خواهم كرد. »
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
استاد، زندانی اونایی هستن که اسیر استداد خودشونن نه شما
نظرات بینندگان