arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

فناوري نانو، مرزها را در مي نوردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرزها و فاصلهها ديگر محدودکننده نيست! ُ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، داشنمدان موفق به ساخت نسل جديدي از دستگاههاي پايشگر شده اند که زير پوست کار گذاشته مي شوند و از کيلومترها دورتر قابل کنترل هستند.
پژوهشگران سرگرم آزمايش «ريز ماشين هايي» هستند که ميتوان آنها را به بدن بيماران تزريق کرد. اين «نانو ابزارها» به پزشکان امکان مي دهند از کيلومترها دورتر، بيماران را زير نظر گرفته و وضعيت سلامت آنها را کنترل کنند.
انرژي مورد نياز اين ريز ماشين ها از تکانه هاي ناشي از راه رفتن يا حتي نبض بيمار تأمين مي شود. بدين ترتيب تا هنگامي که فرد زنده است هرگز از کار باز نمي ايستند.
از سويي مي توان از اين فناوري در دوربين هاي مدار بسته متصل به هواپيماهايي استفاده کرد که انرژي مورد نياز خود را از حرکتشان به دست ميآورند. چنين دستگاه هايي را مي توان در بيمارستانها براي موقعيت يابي بيماران يا نظارت بر اينکه آيا برنامه درماني خود را بدرستي دنبال مي کنند؛ به کار گرفت. اين ابزار مورد توجه مراجع قضايي و نظامي که همواره به دنبال يافتن روشهايي نوين براي نظارت بر مجرمان هستند نيز قرار خواهد گرفت.
اين نوآوري گامي بلند به سوي توليد وسايل الکترونيکي است که با حرکت بدن شارژ مي شوند و نيازي به باتري يا الکتريسيته ندارند. اين نانوژنراتورها چنان تحولي در زندگي آينده ايجاد خواهند کرد و که تصور آن در عصر حاضر براحتي ممکن نيست.

نظرات بینندگان