arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

با قلب مصنوعي جديد ممکن شد ؛ زندگي بدون نبض و ضربان قلب!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي که بسياري از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگي متصل هستند، دکتر بيلي کان و دکتر بود فرازير از مؤسسه قلب تگزاس موفق به کشف راهي شده اند که جريان خون بيماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه يافته و آنها را زنده نگهدارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، اين محققان سالها براي تکميل يک قلب مصنوعي که از کار نيفتاده، فرسوده نمي شود و همچنين در آن لخته هاي خون يا عفونت به وجود نمي آيد، تلاش کرده اند.

آنها موفق به ساخت يک قلب مصنوعي شده اند که به نظر مي تواند به اين اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نکته اين است که اين دستگاه يک قلب نبوده و ضربان نداشته از اين رو نبضي وجود ندارد. اگر بيماري يکي از اين قلب ها را داشته باشد، به نظر مرده آمده و نوار قلبي اش به شکل يک خط ممتد خواهد بود.

اين دستگاه جديد از نوعي فناوري استفاده مي کند که از دهه 1980 براي کمک به نارسايي قلبي مورد استفاده قرار دارد. يک دستگاه کمک بطني که نوعي دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست يا چپ قلب کمک مي کند. دستگاه کمک بطني از يک روتور پره برخوردار است که خون را گردش داده و به سمت جلو در جرياني مداوم هدايت مي کند.

درحالي که دستگاه کمک بطني معمولا براي کمک به يک بخش قلب مورد استفاده قرار مي گيرد، کان و فرازير دو عدد از اين دستگاهها را به يکديگر متصل کردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

اين محققان، آزمايش هاي خود را بر روي گوساله ها انجام داده و اکنون يک گوساله هشت ماهه موسوم به ابيگيل دارند که قلب ندارد.

اين محققان قلب اين گوساله را درآورده و به جاي آن دستگاه جديد پمپاژ خود را قرار دادند.

ابيگيل اکنون براساس آزمايشات قلبي پزشکي مرده به نظر رسيده، اما يک گوساله جوان و پر انرژي است.

کان و فرازير پس از انجام آزمايش هاي خود بر روي 38 گوساله، تصميم به انجام آن بر روي انسانها گرفته و اين دستگاه را بدن يک مرد 55 ساله مبتلا به آميلوئيدوز قرار دادند. قلب اصلي اين فرد به دليل ابتلا به اين بيماري بسيار آسيب ديده و پزشکان تنها 12 ساعت به او مهلت زندگي داده بودند. اين فرد توانست با قلب مصنوعي تا يک ماه ديگر پيش از گسترش بيماري به ساير اعضاي بدنش زندگي کند.
نظرات بینندگان