arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
سخنان مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ورزش؛

آقای سجادی! شما در حد وزیر ورزش و جوانان نیستید/حتی خود رئیس جمهور هم علاقه‌ای به شما ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به بیان مخالفت خود با انتصاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان پرداخت و خطاب به سجادی گفت: آقای سجادی شما در حد وزیر ورزش و جوانان نیستید.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، "جواد جهانگیرزاده" که به عنوان مخالف گزینه رئیس جمهوری برای وزارت ورزش سخن می گفت، صحبت های خود را با انتقاد از نامه رئیس جمهوری به مجلس درباره وزارت ورزش و جوانان آغاز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنان خود با بیان این که نامه احمدی نژاد به مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان کاری ناپسند و مذموم بود خطاب به وی گفت: آقای احمدی نژاد نامه شما در تاریخ مجلس خواهد ماند زیرا این نامه علیه مجلس نوشته شد که نماد مردم سالاری دینی و دموکراسی است.

نماینده مردم ارومیه در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با صلاحیت حمید سجادی پرداخت و گفت: اساتید بسیاری در دانشگاه ها وجود دارند که صلاحیت به دست گرفتن سکان ورزش کشور را دارا هستند اما آیا این صلاحیت ها برای اداره این وزارتخانه مهم کافی است. من در برنامه سجادی قابلیت کافی را ندیدم.

 

آقای سجادی تا چه حد در مقابل مفاسد ایستادگی کرده و آنها را معرفی کرده اید؟

جهانگیرزاده تاکید کرد: آقای سجادی تنها مدیریت مستقل شما باشگاه فرهنگی سایپا بود تا چه حد توانستید در این حوزه موفق عمل کنید؟ بعد از بازی گوانگژو با افرادی که توانستند امتیاز مناسبی کسب کنند و کسانی که در این حوزه موفق نبودند چگونه رفتار کردید؟ تا چه حد در مقابل مفاسد ایستادگی کرده و آنها را معرفی کرده اید؟

 

شما در حوزه جوانان هیچ ایده ای ندارید

وی با تاکید بر این موضوع که مجلس سجادی را در حد و اندازه مدیریت های بزرگ نمی داند گفت: شما در حوزه جوانان هیچ ایده ای ندارید تمام برنامه شما در حد هفت و هشت خط برای جوانان خلاصه شده است . حوزه جوانان بسیار مهم است اگر کسی ظرفیت لازم را در این حوزه نداشته باشد بدون شک شاهد پدید آمدن مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

جهانگیرزاده خطاب به سجادی گفت: آیا این توانایی در شما وجود دارد که بتوانید در مقابل دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی از حوزه ورزش و جوانان دفاع کنید. از نظر من این ظرفیت استراتژیک در شما وجود ندارد. وزیر یک سیاستمدار است حتی در حوزه ورزش نیز این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد. اما شما آقای سجادی فاقد این مدیریت هستید.

 

کسی که مخالف تشکیل وزارت ورزش و جوانان بود چگونه می تواند آن را اداره کند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این موضوع که سجادی با مبنای تشکیل وزارت ورزش و جوانان مخالف بود گفت: آقای سجادی شما می خواهید سکاندار وزارتخانه ای شوید که نسبت به اساس آن تردید داشتید. کسی که با مبنای وزارتخانه ای مخالف باشد چگونه می تواند آن را اداره کند. شما حتی در مقابل مصوبه مجلس برای ایجاد ورزش و جوانان ایستادگی کردید.

 

شما باید بحث جریان انحرافی را روشن کنید

وی اظهار کرد: شما باید بحث جریان انحرافی را روشن کنید.اگر وابستگی به این جریان ندارید به شفاف سازی در این رابطه بپردازید. قابلیت شما در حد کارگزار است و در حد کسی که بتواند وزارت ورزش و جوانان را در شرایط فعلی مدیریت کند، نیست.

جهانگیرزاده در پایان با تاکید بر حساسیت حوزه جوانان گفت: سجادی می خواهد در مورد اشتغال و ازدواج جوانان فعالیت کند ما نگران تسلیم شدن ایشان در برابر فشارها هستیم. اگر ایشان بخواهند تنها از روسا پیروی کنند فقط می توانند به عنوان یک معاونت خوب فعالیت کنند. در واقع سجادی قابلیت فعالیت در حوزه ورزش و جوانان را ندارد و امیدواریم در حوزه های دیگر به خدمتگذاری بپردازد.

رضا حسینی: خود رئیس جمهور هم علاقه‌ای به سجادی ندارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه نطفه وزارت ورزش و جوانان دارد با سیاسی‌کاری بسته می‌شود، گفت: حتی خود رئیس جمهور هم علاقه‌ای به آقای سجادی ندارد.

"مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی" در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۳۱ خرداد) در مخالفت با حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قرار است اولین وزارت ورزشی جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد، گفت: آقای رئیس جمهور از همین ابتدا نطفه ورزش را با سیاسی‌کاری بسته است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس ادامه داد: نحوه معرفی وزیر ورزش کاملا جنبه سیاسی دارد، وزارتی که باید نسبت به مسائل ورزشی اهتمام داشته باشد اگر در همین ابتدا سیاست بازی شکل بگیرد آیا ره به جایی خواهد برد؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: خود رئیس جمهور هم علاقه‌ای به حمید سجادی ندارد و این در صحبت‌های رئیس جمهوری در نامه معرفی وزیر ورزش مشخص است. رئیس جمهوری در این نامه گفته است که با ملاحظه محدودیت‌های پدیدآمده به ناچار سجادی را به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی می‌کنم.

وی خطاب به سجادی گفت: شما در برنامه خود گفته‌اید که با نمایندگان تعامل خواهید داشت در حالی که شما طی ۲ سال گذشته که معاون سازمان تربیت بدنی سابق بوده‌اید حتی یک بار هم به مجلس نیامدید و راهروهای مجلس را نمی‌شناسید.

رضاحسینی تصریح کرد: تمامی برنامه‌های شما شبیه تئوری و آرزو است که همه دوست دارند برآورده شود. اما کلی‌گویی راه به جایی نمی‌برد و برآورده شدن آرزوها نیازمند برنامه عملیاتی و اجرایی است.

رضاحسینی با اشاره به محورهای برنامه سجادی برای اداره وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: سجادی در برنامه‌های خود از وابستگی ورزش به بخش دولتی انتقاد کرده است، در حالی که هیچ برنامه اجرایی و عملیاتی برای رفع این وابستگی و توسعه خصوصی‌سازی ورزش کشور ارائه نداده است.

وی افزود: در برنامه سجادی هیچ راهکاری برای توسعه ورزش بانوان، گسترش ورزش همگانی و بهبود ورزش قهرمانی پیش‌بینی نشده است و همه اینها برنامه سجادی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌ای شفاهی و بی‌پایه نشان می‌دهد.

رضا‌حسینی یکی از دغدغه‌های نمایندگان را وابستگی و ارتباط سجادی با جریان انحرافی توصیف کرد و خطاب به سجادی گفت: آقای سجادی مسئله مهم درباره شما ارتباط آشکار شما با مسائل حاد سیاسی کشور از جمله جریان انحرافی است.

وی افزود: تعامل شما با جریان انحرافی، افراد وابسته به این جریان را در راس وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد داد  و این وزارتخانه را نیز به دامان جریان انحرافی خواهد کشاند.

رضا‌حسینی با تاکید بر شروع کار وزارت ورزش و جوانان بدون ابهام و شبهه خطاب به سجادی گفت: آقای سجادی پشت تریبون مجلس بیایید و بگویید که من رابطه‌ای با جریان انحرافی ندارم. آیا بعد از آن ممکن نیست شما را تلفنی برکنار کنند و از مسئولیت‌ها کنار بگذارند. شما در آینده در برابر دستورات و خواسته‌های جریان انحرافی چه خواهید کرد؟ آیا می‌توانید از حوزه تسلط و نفوذ جریان انحرافی بیرون بیایید؟ آیا می‌توانید به‌دور از حواشی جریان انحرافی کارنامه موفقی در وزارت ورزش و جوانان داشته باشید؟

رضاحسینی سجادی را فاقد توانایی‌های اجرایی لازم برای اداره وزارت ورزش و جوانان دانست و تصریح کرد: سجادی نه تنها سابقه اجرایی و مدیریتی کارآمدی ندارد بلکه حرف و حدیث و اما و اگر در مورد رابطه وی با جریان‌های سیاسی خاص بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: امروز تصمیم مجلس شورای اسلامی در تاریخ کشور ثبت و ضبط خواهد شد. مجلس باید در چنین تصمیم‌گیری مهمی منطقی عمل کند و کشور را در آزمون و خطایی ناکارآمد و پشیمان‌کننده قرار ندهد.


حیات مقدم: اگر عملکردش خوب نبود او را استیضاح می کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که سجادی چهره مجرب و متشخصی است، گفت: به سجادی رای دهید اگر عملکردش خوب نبود او را استیضاح می کنیم.

"خلیل حیات مقدم" در جلسه علنی امروز ـ ۳۱ خرداد ـ در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان صحبت کرد و مخالفت‌های نمایندگان سجادی را لجبازی با دولت خواند و گفت: من هم به روش معرفی سجادی و نامه ای که رئیس جمهور به مجلس نوشت اعتراض دارم اما امروز زمان لجبازی نیست.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان این که مجلس در معرفی یک وزیر متعهد و متخصص اصرار داشت، گفت: آقای سجادی دارای مدال های آسیایی و المپیک است و در مدیریت نیز فردی کارآمد است.

وی با تاکید بر این که سابقه ورزشی دارد و داور بین المللی کشتی بوده است، افزود: سجادی چهره ای مجرب و متشخص در حوزه ورزش است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که همه ما ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم گفت: برای تعامل با دولت به سجادی رای دهیم اگر موفق عمل نکرد او را استیضاح می کنیم.

لاهوتی:
دفاع من از وزیر ورزش با توصیه هیچ‌کس نبوده است

نماینده مردم لنگرود در موافقت با تصدی سجادی در وزارت ورزش و جوانان گفت: دفاع من از وزیر ورزش با توصیه هیچ‌کس نبوده است.

"مهرداد بائوج لاهوتی" در جلسه علنی امروز ـ سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه ـ مجلس شورای اسلامی به موافقت با "حمید سجادی" به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان پرداخت و گفت: در حال حاضر من آقای سجادی را به چهره نمی‌شناسم و براساس توصیه هیچ‌کس برای دفاع از ایشان اقدام نکرده‌ام. من تنها با تکیه بر برنامه ایشان خود را مکلف دانستم تا به دفاع از سجادی بپردازم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به سوال "حسن نوروزی" که از وزیر ورزش پرسیده بود آیا ایشان می‌تواند وزارت ورزش و جوانان را اداره کنند، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های همیشگی به مدیران حوزه ورزش عدم تطابق رشته تحصیلی آنها با این حوزه بود اما سجادی یک ورزشکار شناخته شده است و رشته تحصیلی‌اش نیز با آن مطابقت دارد. پس وی را می‌توان به‌عنوان یک گزینه مناسب برای وزرات ورزش و جوانان معرفی کرد.

لاهوتی با تاکید بر آنکه این وزارتخانه باید تشکیل شود و راه تشکیل آن معرفی وزیر است، گفت: برای تشکیل این وزارتخانه باید به وزیر مربوطه و معرفی شده رای دهیم.

وی با بیان آنکه با انتخاب ایشان این دغدغه برطرف می‌شود، ادامه داد: برای رای اعتماد به وزیر باید به رشته تحصیلی ایشان توجه کنیم. وی دارای دکترای تخصصی است و همچنین سوابق اجرایی وی از ایشان چهره موجهی را برای این سمت ساخته است.

نماینده مردم لنگرود با نام بردن لیستی از سوابق اجرایی حمید سجادی ادامه داد: وی معاون امور ورزش در سازمان تربیت بدنی، نایب‌رئیس کمیته تربیت بدنی از سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است که این سوابق باید برای رای دادن به ایشان لحاظ شود.

لاهوتی با بیان آنکه وی عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش در سازمان صداوسیما نیز بوده‌ است، گفت: عضویت در تیم ملی و دوومیدانی کشور و دارا بودن حداقل ۱۴ مدال طلا و نقره و حضور در سه دوره از بازی‌های آسیایی از دیگر سوابق حمید سجادی است.

موافق حمید سجادی ادامه داد: آقای نوروزی عنوان کردند که آیا سجادی می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند که در پاسخ باید بگوییم: بروید و مطالعه کنید و ببینید که وی برای اداره این وزارتخانه چه گفته است.

لاهوتی با بیان آنکه حاکم کردن روحیه انقلابی و بسیجی جزء برنامه‌های ایشان است، گفت: وی همچنین ساماندهی ورزش همگانی و ایجاد زمینه‌های جذب ورزش خصوصی برای سرمایه‌گذاری را وعده داده است.

نماینده مردم لنگرود با بیان آنکه امروز همه انتظار دارند ورزش ما از منابع دولتی جدا شود گفت: راه آن نیز جذب سرمایه‌گذاران خصوصی است.

لاهوتی ادامه داد: سجادی همچنین توجه ویژه‌ای را به ساماندهی و حل ورزش بانوان و تلاش در جهت اتمام پروژه‌های ناتمام در برنامه‌های خود اختصاص داده است. تعامل مستمر با نمایندگان نیز از دیگر برنامه‌های ایشان است.

وی با بیان آنکه ارتقای توانمندی‌های جوانان و به‌کارگیری مدیران متخصص و جوان از دیگر برنامه‌های وی است، گفت: امروز چالش‌های زیادی در امر ورزش وجود دارد. عدم اجماع در مورد ورزش بانوان، وابستگی ورزش به منابع دولتی و به‌روز نبودن ساختار ورزش در کشور از جمله این مشکلات است که با رای اعتماد شما به سجادی این وزارتخانه تشکیل خواهد شد و به این نگرانی‌ها پایان داده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران با بیان آنکه تشکیل وزارتخانه ورزش می‌تواند حرکت‌های نو و پایداری را به‌همراه داشته باشد، گفت: تحصیلات و تجربه "حمید سجادی" و یک چهره صددرصد ورزشی می‌تواند در موافقیت وزارتخانه و رشد آن نقش موثری داشته باشد.

محمدی: نمایندگان در انتخاب سجادی به وجدان خود رجوع کنند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان، گفت: نمایندگان مجلس امروز در میدان آزمایش انتخابی قرار دارند که باید به وجدان خود رجوع کنند.

"اقبال محمدی" در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه ۳۱ خردادماه - مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزارت "حمید سجادی" برای  وزارت ورزش و جوانان خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: امروز در میدان آزمایش انتخابی قرار داریم که باید به وجدان خود رجوع کنیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: براساس این حدیث ایشان می‌فرمایند، اگر شناخت نداشته باشید احتمال عداوت پیش می‌آید.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با بیان آنکه یکی از آرزوهای مجلس هشتم تشکیل یک وزارتخانه به نام وزارت ورزش و جوانان بود، گفت: مخالفان محترم سوالات زیادی را داشتند که این سوالات حق پاسخگویی آقای سجادی نیست.

وی با طرح این سوال که چرا مجلس با وجود علم به ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه رای به تشکیل وزارتخانه داد، خاطرنشان کرد: تشکیل این وزارتخانه برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود در زمینه ورزش و جوانان بود.

نماینده مریوان ادامه داد: عرصه‌های شناخته شده حیات فردی و اجتماعی از قبیل جوانان،‌ خانواده و ازدواج، ورزش و تربیت بدنی، خلاقیت و ابتکار، مشارکت اجتماعی و سیاسی و بسیاری از عرصه‌های دیگر برعهده ارکان نظام است و موضوع ورزش در این بین یکی از عرصه‌های شناخته شده و سامان یافته است.

محمدی با بیان آنکه ورزش در دنیای کنونی یک جریان فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، درمان بیماری‌ها و موثر در حوزه سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی است، گفت: از طرفی ورزش برای ایجاد روحیه امید در شهروندان و نشان‌ دادن قدرت و توانایی مدیریت آن کشور و به رخ کشیدن استعدادها در سطح جهان است.

وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون برنامه که دولت را مکلف به توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات لازم کرده است، اظهار داشت: چگونه باید اعتبارات و تملکات درباره یک وزارتخانه مستقل را که در ماده ۱۲۰ قانون بودجه امسال نیز به آن اشاره شده است تخصیص دهیم و چه کسی باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

محمدی به بحث مخالفان درباره مدیریت اجتماعی اشاره کرد و گفت: آقای سجادی که به گفته دوستان تجربه ندارد از کودکی با ورزش بوده و دکترای تخصصی در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی دارد و مسئول بسیج اعضای هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بوده است.

وی خطاب به نمایندگان با بیان اینکه قصاص قبل از جنایت نکنیم، تصریح کرد: چرا ما درباره برخی از جریان‌ها و انحرافاتی که پیش‌آمده و نسبت آقای سجادی با آن نیز مشخص نیست، بحث کنیم. بهتر است فردی را که متخصص این عرصه، معاون سازمان تربیت بدنی از سال ۸۸ و نایب‌رئیس کمیته سیاست‌گذاری و رئیس تفریحات سالم منطقه و از کارشناسان و مدیران خبره صداوسیما در برنامه‌های ورزشی بوده است، انتخاب کنیم.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های کدام وزارتخانه و وزرای قبل را مورد بازخواست قرار داده‌ایم، برنامه ارائه شده از سوی سجادی را بدون ایراد دانست و گفت: آقای سجادی فردی پاک، زحمتکش، تلاشگر، متدین و فرهنگی است که با تلاش خود تحصیل کرده و در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی درجه دکترا کسب کرده است.

نماینده مریوان، خاطرنشان کرد: سجادی در امور جوانان آشنا به امور است و در برنامه‌هایی که ارائه کرده، نشان داده که قانون‌مدار، متعادل و خوش‌برخورد است و بارها به این نکته اشاره کرده که مدیر قانون است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس سعيدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
جناب آقاي جهانگير زاده
خيلي از وزرا در اين دوره و دوره هاي سابق واسبق.... در كسوت وزارت قابليت نداشته وندارند ولي وزير شدند وشما اينگونه مخالفت نكرديد آقاي فرشيدي /آقاي حاجي و آقاي عباسي و آقاي شيخ الاسلام /آقاي كمالي و ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
اینکه حد وحدود دیگران رو تعیین میکنن،چه بپوشن،چه بخورند،چه بنوشند،چه زمانی حرکت خود جوش انجام بدن و .... واقعا"جزیی از فرهنگمون شده.حد خود این اقای نماینده رو چه ضوابطی تعیین کرده؟اصلا ضابطه ای در کار بوده؟
این ره که میرویم به .... است به خدا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
یاشاسین نماینده ارومیه
ای جونم با اون لحن شیرینت
نظرات بینندگان