arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

گسترش بدحجابی در روستاها!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت با اعلام هشدار نسبت به گسترش بدحجابی در روستاها گفت: بد پوششی در زن و مرد باعث بروز تحریکات اجتماعی و در نتیجه افزایش آمار جرم و جنایت می شود.
به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر فرامرز سهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هرچه آستانه سلامت اجتماعی جامعه کاهش پیدا کند، ناهنجاریهای اجتماعی بیشتر می شود گفت: بد پوششی در زن و مرد باعث بروز تحریکات اجتماعی می شود در نتیجه آمار جرم و جنایت بالا می رود.

وی ادامه داد: گستردگی بدحجابی درسطح جامعه نشان می دهد مسئولان و فرهنگ عمومی بد حجابی و تبعات آن را پذیرفته اند. حتی در روستا ها نیز این موضوع عادی شده است.

این پژوهشگر دینی با اشاره به عملکرد صداوسیما در ترویج حجاب و عفاف گفت: عملکرد صدا و سیما در حد زیر صفر است. برنامه های رسانه ملی در ارائه الگوی درست از روابط زن و مرد عملکرد درستی نداشته اند. مدعیان رسانه جنس فرهنگ را نمی شناسند ولی همچنان مدعی هستند.

حجت الاسلام سهرابی اعتقاد دارد: برای حل این مشکل باید نهضت سلامت اجتماعی راه بیفتد و در این میان دستورات دینی نیز رهایی بخش است.

او عملکرد 26 ارگانی که باید در این ترویج عفاف و حجاب فعال باشند را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: تمام این دستگاهها کاری انجام نداده اند زیرا در ظاهر چیزی مشاهده نمی کنیم و کسی دغدغه ترویج فرهنگ وحجاب ندارد. گویی بی غیرتی در میان مردم رواج پیدا کرده باشد.

این پژوهشگر دینی ناهنجاری های پوشش را مهندسی ضد سلامت اجتماعی دانست و گفت: این مصداق جنگ نرم دشمن علیه کشور است و ما باید با اقتدار اما نرم با آن برخورد کنیم.

سهرابی با تاکید بر این که باید در بدنه اجتماعی پذیرش فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کرد گفت: جامعه وقتی آماده باشد پذیرش و ترویج عفاف و حجاب راحت تر است.

او معتقد است: برای پیشگیری از بی بند باری حرکات ضربتی کارکرد ندارد و باید با حرکات نرم و فرهنگ سازی اما با اقتدار مقابل ترویج بی حجابی را گرفت. البته مبلغان دینی نباید روی این موضوع کار کنند زیرا سبب دین گریزی می شوند بلکه باید نهادهای مسئول وارد این حوزه شوند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابا
|
GERMANY
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
4
منظور از بدحجابی روستایی دیگر چیست. خانمهای روستایی هیچگاه حجابی به انصورتی که در شهرها رایج است مثل چادر مشکی و یا مانتو روسری نداشته اند و اندکی از موهای سر انها نیز از زیر روسری معلوم میباشد . این پوشش در زمانهای قدیم نیز همین بود. شاید بعضی افراد به دنبال تحمیل پوششی شبیه انچه زنان افغان میپوشند, هستند. بیشتر از 30 سال از انقلاب اسلامی!! گذشته است و روحانیان معمم و مکلا تمام اسباب لازم را برای هدایت جامعه داشته اند. امروز فریاد همه از دست ماهواره و اینترنت به هواست, ظاهرآ فراموششان شده که زمانی دو کانال تلویزیونی موجود بود که در طی چند ساعت برنامه شان 80 در صد سخنرانی بود. گوش دادن به موزیک قدغن بود و حتی در خانه نیز جرات گوش دادن به موزیک را نداشتیم. مبارزه خشنی که بدون برنامه ریزی بر علیه بی حجابی اغاز شد و سیاست رسمی یا روسری یا توسری مردم را به خانه راند ولی انهایی که به خانه رانده شدند تحت هیچ شرایطی فرزندان محجبه به جامعه تحویل نداده و نخواهند داد. بالاخره بایستی یک نفر از مردم به خاطر ان رفتار عذرخواهی کرده و با انها اشتی کنند و دنبال راه دوستانه تری برای هماهنگ کردن مردم با خواسته های حکومت بگردند. باعث تاسف است که یک دکتر روحانی نیز به پلیس بپیوندد و تجاوز جنسی و خشونت مستمر را با اسمان ریسمان بافتن به بدحجابی کسانی ربط بدهد که بچه های بعد از انقلاب هستند.
ناشناس
|
MACEDONIA, THE FORMER YUGOSLAV REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
2
آقای دکتر!!! اين ناهنجاريها خود دليلی بر ناتوانی حاکمان ايران است . اين نتيجه تنبيهات و دغل بازيهای فرهنگی، سياسی، اجتماعی واقتصادی است.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
3
حالا گیر دادند به روستاها
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
1
پلیس امنیت اجتماعی خودش کار صدتا نهضت سلامت اجتماعی را میکند خواهشمندم با ارائه این تئوری ها آنها را بیکار نکنید
نظرات بینندگان