arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

هنوز هیچ نماینده‎‏ای، درخواست استیضاح خود را پس نگرفته‎‎ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرانجام استیضاح "علی اکبرصالحی"وزیر امور خارجه، گفت: هنوز هیچ نماینده‎‏ای، درخواست استیضاح خود را پس نگرفته‎‎ است.

به گزارش خانه ملت، "امیدوار رضایی‏میرقائد"  در رابطه با این موضوع که پس از رسانه‏ای شدن استعفای "محمدشریف ملک‏زاده" از سمت معاون امور اداری و مالی وزارت امورخارجه، گفت: هنوز امضاءکنندگان استیضاح، به صورت کتبی درخواست خود را پس نگرفته‏اند؛ اما اگر نمایندگان امضای خود را پس بگیرند و تعداد استیضاح کنندگان از حدنصاب خارج شود، طبق روال موضوع استیضاح منتفی خواهد شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی و هفت گل در مجلس، افزود: امید است که این اتفاق پایان خوبی داشته باشد تا به مسائل اصلی کشور بپردازیم، این مسئله از دولت شروع شد و مجلس تلاش کرد تا کشور دچار مسائل حاشیه‏ای نشود، در واقع مسئولان نباید به سنگ‎پرانی بپردازند.

طرح استیضاح وزیر اموز خارجه امروز با ۳۳ امضا اعلام وصول شد. برای بررسی هر طرح استیضاحی در مجلس به امضای ۱۰ نماینده نیاز است.

پس از اعلام وصول طرح استیضاح "علی‌اکبر صالحی" در خبری اعلام شد که "محمدشریف ملک‌زاده" معاون جدید امور مالی وزارت خارجی از سمت خود استعفا داده  و این استعفا مورد موافقت قرار گرفته است.

پس از اعلام خبر موافقت صالحی با استعفای ملک زاده که دلیل اصلی استیضاح  وی اعلام شده بود، برخی سایت‌های خبری از منتفی شدن طرح استیضاح خبر دادند که این خبر به دلیل اینکه تاکنون امضاکنندگان امضای خود را پس نگرفته‌اند، هنوز طبق آئین نامه داخلی مجلس به قوت خود باقی است.

نظرات بینندگان