arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

پيشنهاد رئيس جمهور به شوراي عالي انقلاب فرهنگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد رئیس جمهور برای افزایش ساعات یا تعداد جلسات این شورا خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ مخبر دزفولی در انتهای جلسه امروز این شورا و در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به حجم ماموریت هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شده است گفت: رئیس جمهور با وجود وقتی که گذاشته می شود و فعالیت شوراهای تخصصی و اقماری تذکر داد و تاکید کرد که جلسات یک هفته در میان کافی نیست.

وی افزود:‌ رئیس جمهور پیشنهاد کرد که جلسات هفتگی شود یا ساعات آن به میزان یک نوبت کاری مثل صبح تا ظهر یا جلسه 5 ساعتی بعد از ظهر تبدیل شود تا بتوانیم موضوع های را عمیق تر، وسیع تر و با سرعت بیشتری با مشارکت اعضا بررسی کنیم.

مخبر دزفولی تصریح کرد: قرار شد این پیشنهاد آماده سازی شده و در جلسه بعدی درباره آن تصمیم گیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوعات مطرح در این جلسه شورا نیز گفت: در ابتدا رئیس جمهور و اعضای شورا از مقام معظم رهبری برای حکم های جدید خود و نیز دیدار بسیار خوبی که در محضر ایشان برقرار شد و رهنمودهایی که شامل قدردانی از کارها و تلاشهای انجام شده و کارهایی که باید انجام شود بود، تشکر کردند.

وی افزود: پیوست حکم مقام معظم رهبری نیز در جلسه قرائت و قرار شد دبیرخانه شورا گزارشی از پیوست حکم قبلی ایشان در باره کارهای مختلفی که به عهده شورا و دبیرخانه آن بوده است برای جلسه آینده تهیه کنند تا اعضا از آنچه انجام گرفته است،‌ یا اموری که ناقص بوده یا باید تکمیل یا اصلاح شود اطلاع حاصل نمایند.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: در مورد پیوست حکم جدید هم مقرر شد که هماهنگی هایی انجام شود تا دستگاههای مختلف در آن مشارکت فعال پیدا کنند و بخش هایی که می تواند در دستگاه های گوناگون چه از جنبه اجرایی و چه علمی و پژوهشی انجام شود، به آنها واسپاری و ارجاع شود تا بتوانیم متناسب با آنچه در شورا تصمیم گیری می شود، آنها جمع بندی خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه کنند و شورا هم سیاست گذاری لازم را انجام دهد.

وی افزود: به ویژه در موضوع هایی مثل نخبگان قرار شد با فوریت موضوع پیگیری شود و کار برای شورای عالی آماده شود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش دیگر جلسه شورا را درباره تصویب تحول نظام آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: نکاتی در جلسه مطرح و راهکارهایی ارائه و به تصویب رسید، اصلاحاتی هم اعضای جلسه عرضه کردند، البته کار تصویب سند تحول ادامه دارد تا بتوانیم در جلسات آینده کار را به اتمام برسانیم.

وی افزود: شورای تحول علوم انسانی هم تعدادی از صاحب نظران حوزه و دانشگاه را که طبق اساسنامه داخلی باید به جمع خود آنها را اضافه می کردند پیشنهاد کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن افراد را تایید نمود. صدا و تصویر دارد
نظرات بینندگان