arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

سازمان ليگ برتر: سقف پاداش 70 ميليون تومان است/ سقف قرارداد رعايت نشود، کارت بازي صادر نمي کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: آقاي مربي! مجبوري که به بازيکن 50 ميليون توماني، 350 ميليون بدهي؟ به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، عزيز محمدي در مورد سقف قرارداد بازيکنان اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستيم که در روزهاي اخير برخي از باشگاه ها و مربيان با حمله به قانون سقف قرارداد مي خواهند طوري جلوه دهند که اين قانون رعايت نمي شود و حتي برخي از آنها اعلام کردند که اين رقم 350 ميليون تومان به کف تبديل شده است. بايد در اين باره بگويم اگر باشگاه ها نگاه شان به قانون سقف قرارداد اين گونه است، بايد به شدت در نگاه خود تجديد نظر کنند. يک مربي در گفتگو با يک بخش خبري تلويزيوني جملات جالبي را به کار برده بود. اين که بازيکني قيمتش 50 يا 100 ميليون است از ما رقم 350 ميليون مي خواهد. سوال من از اين مربي اين است که چطور مي شود بازيکني که قيمت واقعي اش 50 ، 100 يا 150 و يا حتي 200 ميليون است خودش را 350 ميليوني نشان دهد. مگر باشگاه کميته فني يا کادر فني ندارد که تشخيص دهد قيمت يک بازيکن چقدر است.

وي ادامه داد: ما اين قانون را سفت و محکم گرفته ايم و اظهارنامه مالي تهيه کرده ايم. در هيات رئيسه سازمان ليگ و هيات رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه اي فوتبال مصوب شده است هر بازيکن يا مربي بالاي سقف قرارداد دريافت کرده و براي ما اين امر محرز باشد، نه برايش کارت بازي صادر شده و نه قرارداد اين مربي يا بازيکن در سازمان ليگ ثبت خواهد شد. اين هشدار جدي است و از باشگاه ها مي خواهيم که توصيه هاي ما را جدي بگيرند.

محمدي درباره 2 سال بحراني پيش رو براي گرفتن پروانه حرفه اي بودن باشگاه ها از سوي اي اف سي گفت: 2 سال بحراني را پيش رو داريم تا پروانه حرفه اي بودن را بگيريم. در سال 2013 در حالي کنفدراسيون فوتبال آسيا به باشگاه هاي ما پروانه حرفه اي بودن مي دهد که باشگاه ها به هيچ کدام از ارکان شان اعم از بازيکن و مربي تا ديگر اشخاصي که در باشگاه کار مي کنند حتي يک ريال هم بدهي نداشته باشند.

رئيس سازمان ليگ درباره اينکه شايعه شده پاداش پاس گل، گل، بازي خوب و جوانمردانه، دفاع خوب و دفع توپ هاي خوب، گرفتن پنالتي، جزو قرارداد داخلي باشگاه با بازيکن است و ربطي به ثبت قرارداد ندارد گفت: شنيده ام که يکي از مسؤولان هيات فوتبال در اين باره صحبت کرده اما بايد بگويم که ايشان توجيه نبوده است، زيرا اصلا چنين چيزي نيست. سقف پاداش براي هر بازيکن در فصل 70 ميليون تومان است و آن هم به کسي تعلق مي گيرد که تيمش قهرمان شده است و با صلاحديد هيأت مديره به بازيکنان و مربيان تعلق مي گيرد.

محمدي در پايان گفت: باز هم اعلام مي کنم هر بازيکن يا مربي سقف قرارداد را رعايت نکند و شواهد اين امر براي ما روشن شود به سازمان ليگ دعوت خواهد شود تا پاسخگو باشد. اگر اين امر ثابت شد به بازيکن يا مربي اجازه حضور در ليگ برتر داده نخواهد شد.
نظرات بینندگان