arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

8 مورد مرگ مشكوك در چالوس

فرمانده انتظامي چالوس به وقوع هشت مورد مرگ مشكوك در اين مدت در شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: از اين تعداد چهار مورد قتل مسجل شده است، سه قاتل دستگير شده و بقيه پرونده‌ها در دست بررسي و پيگيري است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: فرمانده انتظامي چالوس به وقوع هشت مورد مرگ مشكوك در اين مدت در شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: از اين تعداد چهار مورد قتل مسجل شده است، سه قاتل دستگير شده و بقيه پرونده‌ها در دست بررسي و پيگيري است.

علي فقيه در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح در چالوس از 25 خرداد همزمان با ديگر شهرها آغاز شد و تاكنون با گذشت چند روز از آن خانواده‌هاي زيادي با تماس با پليس اين شهرستان از انجام آن ابراز رضايت كردند.

وي با اشاره به اينكه در اين طرح با ناهنجاري‌هاي اخلاقي، بدپوششي آقايان و بدحجابي زنان برخورد ميشود از استمرار اين طرح در طول تابستان خبر داد.

فرمانده انتظامي چالوس همچنين از چالوس به عنوان شهرستاني با موقعيت جغرافيايي، طبيعي و گردشگري خاص ياد كرد و اظهار داشت: نيروي انتظامي شهرستان اقدامات مثبتي براي جلوگيري از برهم خوردن امنيت و آرامش مردم و گردشگران صورت داده و به هيچ وجه اجازه نميدهد تا چالوس حياط خلوت هنجارشكنان باشد.

وي در ادامه به عملكرد سه ماه اول سال 90 در مقايسه با سال گذشته اشاره داشت و تصريح كرد: در كشف مشروبات الكلي دست‌ساز يكهزار و 240 درصد افزايش، در مشروبات خارجي 82 درصد رشد، در كشف تجهيزات دريافت از ماهواره 425 درصد ، نوار و سي دي مبتذل 376 درصد، كشف ترياك 799 درصد، هروئين 15 درصد، حشيش 11 درصد و ساير مواد 500 درصد رشد داشته‌ايم.

وي همچنين از كشف 12 كيلوگرم ترياك در يك عمليات خبر داد و گفت: پس از يك آتش‌سوزي در چالوس و با استنشاق بوي ترياك از آن منزل و با تماس برخي از اهالي پليس مواد مخدر وارد عمل شد و 12 كيلو ترياك را كه به صورت ماهرانه‌اي جاسازي شده بود را كشف و ضبط كرد.

فرمانده انتظامي چالوس ادامه داد: در همين عمليات دو نفر از عاملان توزيع مواد كه از مركز كشور آن را به چالوس انتقال داده بودند دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.

وي با بيان اينكه در سه ماه ابتداي سال جاري حدود 8 هزار تماس با 110 صورت گرفت، بيان داشت: تماس‌هاي عملياتي سال 90، 64 درصد رشد را نسبت به سال 89 نشان مي‌دهد و 83 درصد كاهش تماس‌هاي غيرقابل بررسي داشته‌ايم كه نشان دهنده هشياري مردم، اطلاع رساني پليس و ميزان بالارفتن آگاهي‌هاي جامعه درباره ماموريت‌هاي پليسي است.

فقيه در بخش ديگري از سخنان خود به وقوع هشت مورد مرگ مشكوك در اين مدت در شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: از اين تعداد چهار مورد قتل مسجل شده است، سه قاتل دستگير شده و بقيه پرونده‌ها در دست بررسي و پيگيري است.

وي به مختومه شدن پرونده سرقت‌هاي سريالي راديو درياي چالوس اشاره كرد و اظهار داشت: با اقدامات فني و پليسي ماموران آگاهي چالوس سه نفر از سارقان غيربومي ساكن لرستان كه اقدام به سرقت منازل خالي از سكنه منطقه راديو درياي چالوس مي‌كردند شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي چالوس همچنين از براندازي باند سرقت خودرو، مغازه و منزل با عنوان باند حامد در چالوس خبر داد گفت: اين باند كه از هفت نفر سارق و سه‌ نفر مالخر تشكيل مي‌شد اقدام به جعل پلاك، سرقت موتورسيكلت و سرقت‌هايي از اين دست مي‌كرد.

وي در ادامه به دستگيري باند سرقت تحت تعقيب از كرمانشاه خبر داد و بيان داشت: با اجراي كار اطلاعاتي پنج نفر از سارقان كرمانشاهي كه اقدام به سرقت‌هاي متعدد در اين استان كرده بودند دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

وي يادآور شد: اين افراد به 170 فقره سرقت همراه با آزار شاكيان در كرمانشاه اقرار كردند.

فرمانده انتظامي چالوس در پايان به اجراي موفق طرح دريا در شهرستان اشاره و خاطرنشان كرد: ارتقاي طرح امنيت طرح‌هاي سالم‌سازي دريا يكي از مواردي است كه در شهرستان با مديريت فرماندار و ديگر دستگاه‌هاي ذيربط در حال انجام است و از اين حيث بايد از مسئولان به ويژه فرماندار به جهت اهتمامي كه به اين موضوع دارد تقدير كرد.

وي تصريح كرد: از آغاز اجراي طرح سالم‌سازي از ابتداي خرداد تاكنون و با در نظر گرفتن تمهيدات لازم به ويژه در مناطق ممنوعه شنا و حضور موثر ماموران انتظامي و ناجيان غريق حتي يك نفر در حوزه استحفاظي شهرستان چالوس غرق نشده است كه نشان از تعامل و هماهنگي خوب نهادهاي ذي‌ربط است.

فقيه همچنين به طرد 90 تبعه بيگانه از شهرستان چالوس اشاره كرد و يادآور شد: چالوس در سال گذشته رتبه اول استان را در طرد اتباع بيگانه كسب كرد.
نظرات بینندگان