arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

مردان سيگاري بخوانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران اعلام كردند، سيگاري هاي مبتلا به سرطان پروستات بيش از افراد غير سيگاري مبتلا به اين سرطان، ممكن است بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.
به گزارش انتخاب، ایرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت:‌ محققان 'دانشگاه هاروارد ' اعلام كردند، مرداني كه در زمان ابتلا به سرطان پروستات سيگار مي كشند، ۶۱ درصد بيش از ديگر مبتلايان احتمال دارد جان خود را از دست بدهند و همچنين ۶۱ درصد بيشتر نيز احتمال دارد پس از بهبودي دوباره به اين سرطان مبتلا شوند.

همچنين بين سيگاري ها و غيرسيگاري هايي كه سرطان آنها در زمان تشخيص بيماري رشد نداشته است،‌ استفاده كنندگان از دخانيات، ۸۰ درصد بيش از غيرسيگاري ها احتمال دارد كه بر اثر سرطان پروستات بميرند.

با وجود اين يافته ها، افرادي كه كشيدن سيگار را حداقل ۱۰ سال پيش از تشخيص ابتلا به اين سرطان ترك كرده باشند، مانند افرادي كه هرگز سيگار نكشيده اند، در معرض خطر مرگ بر اثر سرطان پروستات يا بازگشت آن قرار دارند.

'ادوارد جيواوچي' استاد دانشگاه هاروارد در اين رابطه اعلام كرد: اين اطلاعات شگفت انگيزي است چرا كه راه هاي بسيار كمي تاكنون شناخته شده اند كه بواسطه آنها فرد مبتلا به سرطان پروستات، خطر مرگ بر اثر ابتلا به اين سرطان را كاهش دهد.

وي افزود: براي سيگاري ها، ‌ترك مي تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به اين سرطان را كاهش دهد و اين يك دليل ديگر براي سيگار نكشيدن و ترك آن است.

نتايج ‌اين تحقيق به دنبال مطالعه روي پنج هزار و ۲۶۶ مرد مبتلا به سرطان پروستات از سال هاي ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۶ به دست آمده است .

در اين مدت هزار و ۶۳۰ نفر از اين افراد جان خود را از دست دادند كه ۳۲ درصد اين مرگ ها ناشي از سرطان پروستات و ۲۶ درصد نيز ناشي از عارضه قلبي بوده است.

سرطان پروستات بيشتر از ديگر سرطان ها در ميان مردان آمريكايي شايع است و تقريبا از هر شش آمريكايي،‌ يك نفر در طول زندگي خود به اين بيماري مبتلا مي شود.

 

نظرات بینندگان