arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

وزیر دولت دهم: احمدی‌نژاد هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری نگرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از شواهد برمی‌آید که احمدی‌نژاد هنوز تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته است.

به گزارش انتخاب، سیدمحمد حسینی پیرامون سفرها و سخنرانی‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: آنچه که از سخنان صریح احمدی‌نژاد و اطرافیانش برمی‌آید و در رسانه‌ها منعکس شده این است که وی هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نگرفته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عدم شفافیت قانون انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، گفت: اینکه فعالیت‌های اخیر احمدی‌نژاد تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود یا خیر، به دلیل شفاف نبودن قانون است و لازم است بازنگری شود.

وی با بیان اینکه باید برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرصت و مجال کافی وجود داشته باشد، تأکید کرد: ظرف 20 روز یا یک ماه، یک فرد نمی‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح کشور مطرح شود.

حسینی تصریح کرد: لازم است زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری زودتر صورت گیرد تا کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند، فرصت کافی برای تبلیغات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری نیز مرسوم بود که کاندیداها از ماه‌ها قبل تبلیغاتشان را شروع می‌کردند و در این باره منعی وجود نداشت، یادآور شد: بر این اساس آنان موقعیت خود را ارزیابی می‌کردند و وقتی می‌دیدند مورد اقبال مردم نیستند، از حضور در انتخابات صرف نظر می‌کردند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : فعالیت‌ها و سخنرانی‌های احمدی‌نژاد که ماهی یک یا دو بار انجام می‌شود، نباید مشکل‌ساز و حساسیت برانگیز تلقی شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر قرار است تبلیغات انتخاباتی انجام بشود باید برای همگان این گونه باشد، اظهار داشت: تعجب آور است که فقط در مورد فعالیت‌های احمدی‌نژاد، تا این حد حساسیت وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه یک فعال سیاسی نمی‌تواند خانه‌نشین شود و کاملا طبیعی است که مصاحبه و سخنرانی کند، ادامه داد: لازم است قانون برای همه یکسان باشد و قطعا شورای نگهبان نیز این موارد را لحاظ خواهد کرد و به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند.
نظرات بینندگان