arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

روحانی از مارگاریتا تا نیویورک چه می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روحاني رئيس جمهوري در تراز ايران امروز است كه وظيفه سنگين مراقبت از وجهه خارجي ايران را برعهده گرفته است . بياييد همه به او كمك كنيم تا بتواند از مصالح عاليه نظام حراست كند.

به گزارش انتخاب، حسام الدین آشنا در صفحه فیس بوک خود در مورد سفر روحانی به سازمان ملل و آمریکایی لاتین نوشت:

دكتر روحاني را مي‌توان به مثابه باغبان بوستان روابط خارجي ايران تحليل كرد. او با دقت زمينه‌هاي ايران هراسي را شناسايي كرد و تا حد توان كوشيد علف‌هاي هرز در زمين آينده ايران را هرس كند. از زمان انتخابات 92 با بيان سه اولويت خود يعني تعامل سازنده با جهان،نجات اقتصاد و احياي اخلاق خود را متعهد كرد تا زنجير تحريم را از بازوان پرتوان اقتصاد و سياست ايران پاره كند؛ سي ماه سخت را به ريشه‌كني خارهاي روييده در راه اعتلاي ايران پرداخت و بذر دوستي و تفاهم و همكاري با ايران مقتدر و مدبر را در ذهن ده‌ها سياستمدار كهنه كار جهان غرس كرد.

ديدارهاي سران براي رئيس جمهور ايران فرصتي طلايي فراهم كرد تا با استفاده از سه دهه تجربه مذاكرات ديپلماتيك به آنان اطمينان دهد كه ايران شريكي قابل اعتماد و همكاري توانمند است.

ايجاد اعتماد شخصي، پذيرفتن تعهد در حد مقدورات و پايبندي تام به وعده‌هاي داده شده از او و ايران چهره‌اي اخلاقي و دوست داشتني ترسيم كرده است.

روحاني پس از به سرانجام رساندن اصل توافق هسته‌اي حالا بدنبال حراست از آن و بهره‌گيري از ثمرات برجام است. باغبان ما با صبوري و دقت كم نظيري جزئيات اجراي برجام در تك تك كشورهاي هدف را دنبال مي‌كند و به گونه‌اي خستگي ناپذير در هر ملاقات رسمي از طرف مقابل گشايش بانكي، بيمه‌اي و تجاري را طلب مي‌كند.واقعيت اين است كه قطع درخت رابطه فقط نيازمند يك تبر است اما نشاندن نهال رابطه و به ميوه رساندن آن نيازمند زمان و مراقبت است.

من تقريبا همه ملاقات‌هاي او را از نزديك دنبال كرده ام؛ شاهد تبختر اوليه اولاند تا تحير بعدي او و تا تكريم فعلي او نسبت به روحاني بوده‌ام. مجادله سرسختانه روحاني با كامرون در سال گذشته و دفاع جانانه او از حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در ديدار با ترزا مي به چشم ديدم.دو بار استناد او به نظر مقام معظم رهبري در مورد مشروط كردن تعامل جديد با آمريكا به ارزيابي از ميزان پايبندي آن كشور به برجام را در دو ملاقات و مصاحبه سنگين شنيدم و از ياد نمي‌برم كه برخي رهبران كشورها و اعضاي هيئت‌ها از تسلط او بر مباحث فيما بين و مسائل جهاني و منطقه‌اي ابراز شگفتي كردند.

روحاني رئيس جمهوري در تراز ايران امروز است كه وظيفه سنگين مراقبت از وجهه خارجي ايران را برعهده گرفته است . بياييد همه به او كمك كنيم تا بتواند از مصالح عاليه نظام حراست كند.
نظرات بینندگان