arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

رهایی از «بوی پیازی دهان» با یک دهان‌شویه خانگی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنگامی که قصد دارید در یک جلسه کاری یا مصاحبه شرکت کنید و یا میزبانی افراد دیگر را در یک مهمانی بر عهده دارید چیزی که می تواند از عوامل اصلی نگرانی شما باشد، بوی بد دهان‌تان است. بوی بد دهان اعتماد به نفس انسان را کاهش داده و می تواند افراد دیگر که با ما در ارتباط هستند را آزار دهد.

رهایی از «بوی پیازی دهان» با یک دهان‌شویه خانگی!

به گزارش"ول اور دای"، بوی بد دهان یک موضوع بهداشتی دهانی رایج است که موجب می شود بسیاری از مردم جهان همواره در خانه خود دهان‌شویه های مختلف را نگهداری کنند و هر از چند گاهی دهان خود را برای رفع بوی بد آن شست و شو دهند. اما این دهان‌شویه ها و خوشبوکننده های دهان به طور معمول حاوی رنگ های مصنوعی، مواد طعم دهنده و مواد شیمیایی هستند که فواید آنها تنها چند ساعت دوام می آورد و پس از آن ممکن است بار دیگر حس ناخوشایندی در دهان خود داشته باشید.

دلایل مختلفی برای شکل گیری بوی بد دهان وجود دارند که از بهداشت ضعیف دهان و دندان تا استفاده از برخی داروها یا ابتلا به بیماری های مشخص، حضور بیش از حد باکتری ها، و مصرف مواد غذایی سرشار از سیر و پیاز را شامل می شود. در صورت استفاده از دهان‌شویه ها برای از بین بردن بوی بد دهان انتخاب نمونه هایی که در بلند مدت آسیبی ایجاد نمی کنند، توصیه می شود. در برخی دهان‌شویه ها اتیل الکل یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده است که چند مطالعه آن را با سرطان دهان و تضعیف کلی لثه ها در صورت استفاده طی یک دوره طولانی مرتبط دانسته اند.

به جای تکیه بر دهان‌شویه های مصنوعی و حاوی الکل می توانید خودتان دست به کار شده و یک دهان‌شویه خانگی که به راحتی درست می شود را برای مقابله با بوی بد دهان به کار بگیرید. آثار این دهان‌شویه خانگی بلند مدت است. با استفاده از این دهان‌شویه نفسی تازه و دندان ها و لثه هایی سالم را در اختیار خواهید داشت.


مواد تشکیل دهند این دهان‌شویه شامل موارد زیر می شوند:

- 2 عدد لیمو

- نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین

- یک قاشق چایخوری جوش شیرین

- یک و نیم قاشق چایخوری عسل

- یک فنجان آب گرم

نظرات بینندگان