arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مکلفند پس از دریافت شکایت رسید دهند

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی از سوی ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، گفت: ماموران مکلفند پس از دریافت شکایت، ‌به شاکی پرونده "رسید" تحویل دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار «مهدی معصوم بیگی»  گفت: کلانتری ها و پاسگاه ها موظفند پس از دریافت شکایت، پس از ارائه " رسید " به شاکی پرونده، به فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به کلانتر ها و پاسگاه ها، ابلاغ شده است.

وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهره مندی از خدمات مشاوره ای و سایر معاضدت های حقوقی آگاه نمایند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.

وی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک می گیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتری ها و پاسگاه ها مظهر کمک به ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان