arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

مسلمانان آمریکا به کلینتون رای می دهند

در کنوانسیون ملی دموکرات ها نمایندگان برنی سندرز با فشار به نیروهای کلینتون آنها را مجبور کردند تا همدردی بیشتری با فلسطینی ها در جزوه مشی حزب داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون در انتخابات ماه نوامبر از حمایت قاطع مسلمانان آمریکا برخوردار است.موقعیت کلینتون در حالی در میان این قشر از شهروندان قطعی است که دونالد ترامپ حملات مستقیمی علیه آنها انجام می دهد. اما برای مسلمانان که 1 درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند، این رای یک مصالحه دشوار است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ ویو، داوود ولید، مدیر اجرایی دفتر میشیگان شورای روابط آمریکا و اسلام می گوید: «بسیاری از افراد اجتماع ما هیجانی در قبال هیلاری کلینتون به خاطر عملکرد سیاست خارجی اش در جهان اسلام ندارند. اما بیشتر مردم از گرگ بیشتر از روباه می ترسند، حتی اگر هر دو مرغ های شما را بخورند. این ها افرادی هستند که در کمپین هیلاری کلینتون داوطلبانه فعالیت می کنند.»

میشیگان دارای 500 هزار مسلمان است و یکی از پرتجمع ترین نقاط سکونت مسلمانان در ایالات متحده است. در جریان انتخابات مقدماتی دموکرات ها، برنی سندرز با 2 درصد اختلاف نسبت به کلینتون در انتخابات این ایالت پیروز شد، اما از لحاظ آرای افراد 18 تا 29 ساله، سندرز رای 81 درصد به 19 درصدی را از آن خود کرد. قسمتی از این جوانان را جوانان مسلمان تشکیل می دهند. 

در کنوانسیون ملی دموکرات ها نمایندگان برنی سندرز با فشار به نیروهای کلینتون آنها را مجبور کردند تا همدردی بیشتری با فلسطینی ها در جزوه مشی حزب داشته باشند.

اما ترامپ حملات مستقیمی علیه مسلمانان آمریکا انجام می دهد و این اقدام انتخاب دیگری برای مسلمانان باقی نمی گذارد. نامزد جمهوری خواهان پیشنهاد متوقف کردن ورود تمام مسلمانان به آمریکا و تحت نظر قرار گرفتن مسلمانان آمریکا به خاطر اقدامات تروریستی را داده است.

عبدالله حمود، یک ساکن اهل دییر بورن میشیگان که لبنانی تبار است می گوید: «این ترامپ نیست که من را می ترساند بلکه نژادپرستی پنهانی است که در میان حامیان ترامپ وجود دارد. 

وی از نژادپرستی کسب درآمد می کند. این آدم تعصب را گسترش می دهد و با استفاده از آن پول و رای کسب می کند. مادر و خواهر من ممکن است به خاطر حجابشان مورد حمله قرار بگیرند.»

مسلمانان آمریکا قبل از آمدن ترامپ هم طرفدار حزب دموکرات بودند. نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2011 نشان می دهد که 70 درصد مسلمانان آمریکا طرفدار حزب دموکرات و 11 درصد حامی حزب جمهوری خواه هستند.

مسلمانان در قبال اقدامات رسانه ای گسترده ترامپ تنها می توانند اقدامات فردی کوچک انجام دهند. سمیه مستر، دانشجوی 21 ساله که والدینش مهاجرانی از پاکستان هستند آرزو می کند آمریکایی ها آگاهی بیشتری در قبال آزادی بیان و مذهب به دست بیاورند.

مستر و برخی از دوستانش برای غلبه بر این ترس ها کمپین «از یک مسلمان بپرسید» را در دانشگاه تشکیل داده اند. آنها سوالات درباره اعتقادات مسلمانان را با دونات و قهوه رایگان پاسخ می دهند. مستر می گوید: «تغییر رخ خواهد داد.»
نظرات بینندگان