arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

وزیر دفاع: تا پایان سال سه موشک به عرصه تولید می‌رسند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تا پایان امسال سه محصول اساسی در حوزه‌ی موشکی را که قدرت دفاعی را چند برابر افزایش می‌دهد به صحنه تولید خواهیم آورد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان که به مناسبت هفته دفاع مقدس، در جلسه علنی امروز مجلس حضور داشت در سخنانی با بیان این مطلب اظهار کرد: این سه موشک (موشک غدیر با سوخت جامد برد بلند، موشک سجیل با سوخت جامد برد بلند و موشک خرمشهر) با دقت اصابت بالا را به صحنه تولید می‌آوریم.

دهقان همچنین بیان کرد:‌ در حوزه‌ی دفاعی تنها عنصری که عدم ورود به آن را داریم تولید سلاح‌های کشتار جمعی است که در این حوزه هیچ حقی را نپذیرفته و نمی‌پذیریم.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ برنامه‌های تولیدی خود را محدود کرده و بر مواردی متمرکز شدیم که برای ما ایجاد بازدارندگی می‌کند. امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین بازه‌های زمانی بالاترین حد نیاز خود را در جهت تقویت امنیت ملی  خود انجام دهیم.

وزیر دفاع افزود: امروز مطلع هستید که در حوزه‌ی تولید موشک در زمینه‌ی موشک‌های کروز و بالستیک سوخت جامد و مایع و موشک‌های پدافندی به لحاظ تولیدی، تحقیقاتی و طراحی  حدی از توان را داریم که قادر هستیم هر برد و دقتی را با هر میزان تخریب و با هر دقت اصابت طراحی و ایجاد کنیم؛ موشک‌های برد بلند با دقت زیر 10 متر می‌تواند اهدافش را مورد هدف قرار دهد.

وزیر دفاع در ادامه ابراز کرد: در آینده موشک‌های بالستیک زمین به زمین خود را به گونه‌ای توسعه می‌دهیم که قادر باشد در دور دست‌ها اهداف دریایی را مورد اصابت قرار دهد؛ امروز نیز خط تولید موشک ذوالفقار را که موشک سوخت جامد و نقطه زن است فعال می‌کنیم و در اختیار نیروهای مسلح قرار  خواهد گرفت.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در زمینه‌های زمینی، دریایی، هوایی، هوافضا، موشکی و پدافند هیچ عنصر تهدید کننده و هیچ قدرت تعیین کننده‌ای را نمی‌شناسیم. امروز در زمینه‌هایی که بیان کردم وضعیت مناسبت و قابل قبولی را داریم.

دهقان همچنین بیان کرد:‌ سوالی که مطرح می‌شود این است که ما جنگ تحمیلی را با موفقیت به پایان رساندیم؛ چرا که دشمنان ما به هیچ کدام از اهدافشان دست نیافته‌اند و جنگ دستاورد بزرگی برای ما داشت.

وی افزود:‌ در دنیای پرآشوبی که قانون جنگل حاکم است و صاحبان پول و اسلحه حق را برای خود تعریف می‌کنند و به دنبال این هستند که با بی‌اخلاقی اهدافشان را زیبا جلوه دهند تنها راه بهره‌مندی از استقلال و انتخاب فرهنگ جهاد و مقاومت است.

وزیر دفاع افزود: آموختیم نهادهای بین‌المللی حافظ صلح که در خدمت نهادهای بین‌المللی حافظ صلح که در خدمت نهادهای دیگری قرار دارند که در راس آنها آمریکا است و هیچ ملتی نمی‌تواند چشم‌داشت، داشته باشد که این نهادها از حقوق آنها حمایت  کنند.

وی افزود: دریافتیم که شعارهای زیبا و فریبنده حقوق بشر در دموکراسی و رفاه خواهی بیشتر توخالی، فریبنده و ابزاری برای توجیه و سلطه‌گری نظام سلطه است. دیدیم ترور و تروریست ابزاری در خدمت صاحبان قدرت است و برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در اراده ملت‌هاست که اخیرا هم به عنوان ابزاری برای جنگ‌های نیابتی به کار می‌گیرند.

دهقان در ادامه خاطر نشان کرد:‌ آموختیم که دشمن همواره در موضع دشمنی خود قرار دارد و برای اعمال دشمنی ابزاری متناسب را انتخاب می‌کند اگر بتواند از طریق زور و اگر نتواند با دسیسه و توطئه و تحقیر و توهین اقدام می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز شاهد هستیم در منطقه ما بی‌ثباتی و ناامنی فراگیری وجود دارد و تنها کشوری که از امنیت برخوردار بوده و عامل ثبات و امنیت و صلح در منطقه است ایران می‌باشد که نشان داده همواره در معرض تهدید بوده و امروز بیشترین تلاش را برای تامین صلح منطقه‌ای به کار می‌گیرد. در واقع پیش قراول و پیشتاز مبارزه با جریان تروریستی است.

دهقان در ادامه با اشاره به این که امروز سالروز عملیات ثامن‌الائمه است گفت: این عملیات یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس به شمار می‌رود. عراق در 31 شهریور حمله سراسری به ایران را آغاز کرد و در سه جبهه جنوبی، میانی و شمالی وارد شد و عمده تلاش خود نیز به سر جبهه جنوبی بود که بتواند اهواز و خرمشهر و آبادان را به اشغال کامل درآورد.

وی یاد آور شد: عراق تصور می‌کرد ظرف یک هفته می‌تواند به هدف خود برسد. اما بعد از سه روز از آغاز جنگ تحلیلگران جهان گفتند که صدام در هدف خود ناموفق است و یک هفته پس از آغاز جنگ نیز استراتژی دفاع و تهاجم پرشدت تبدیل به جنگ فرسایشی بلند مدت شد. دنیا بنا داشت ملت ما را به چند انتخاب وا دارد اما نتوانستند موفق شوند. پس از آن نیز عملیات‌ طریق‌القدس، بیت‌المقدس و فتح‌المبین انجام شد که این عملیات‌ منجر به آزادسازی سرزمین های اشغالی ما شد.

وزیر دفاع افزود:‌ اگر هدف آمریکایی‌ها مهار و خاموش کردن انقلاب بود به همین دلیل صدام را مناسب این کار دید؛ گرچه صدام هم اهداف خاص خود را داشت از جمله این که قرارداد 1975 را لغو کند و خلاء ناشی از سقوط شاه را پر کند و در عین حال شرایط آسیب پذیر داخلی خود را جبران کند.

دهقان در ادامه اظهار کرد:‌ نهادهای بین‌المللی یعنی همان سازمان ملل متحد که رسالت اصلی او تضمین و حفظ صلح و امنیت جهانی است نه تنها در مقابل تهاجم عراق، اقدامی انجام ندادند بلکه سکوت کردند آمریکا پشتیبانی خود از صدام را افزایش داد. شوروی و فرانسه و انگلیس نیز به تبع آن به عراق کمک کردند.

وی اظهار کرد:‌ البته عملیات کربلای 4 عدم موفقیت را داشت، اما کربلای 5 درس جدیدی را به آنها داد تا این که به پذیرش قطعنامه رسیدیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های دفاعی را توسعه می‌دهیم و در زمینه پدافندی و دفاعی  اقدام می‌کنیم گفت: آنچه که از نمایندگان مجلس دیده‌ایم همراهی و دلسوزی و دقت نظر در مباحث عناصر قدرت‌هاست و در تقویت بنیه دفاعی بوده و امید داریم که سال آینده هم در برنامه ششم ادامه داشته باشد و بتوانیم با همه توان کار کنیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از سخنان وزیر دفاع از وی به عنوان یکی از فرماندهان باسابقه در دفاع مقدس یاد کرد و  با اشاره به سخنانی که او داشت از وی قدردانی کرد.
نظرات بینندگان