arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
رییس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به چند مفتی سعودی:

شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی اظهارات برخی مفتی‌های عربستانی مبنی بر مجوس خواندن ایرانیان را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رییس دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به چند مفتی سعودی; شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید 
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی اظهارات برخی مفتی‌های عربستانی مبنی بر مجوس خواندن ایرانیان را محکوم کرد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در «مراسم افتتاح 200 مدرسه برکت با 1300 کلاس درس در سراسر کشور هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان»، گفت:‌ «مقاومت مردم ما تاریخی است. آنها هشت سال با همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها به استکبار گفتند که ما تسلیم نمی‌شویم و امام شهدا با هدایت‌ها و هبری‌هایشان ایستادند و مقاومت کردند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را آغازکننده جنگ معرفی کرده و به این جنگ تحمیلی پایان دهد.»

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  افزود: «اگر دشمنان خونخوار و قسم‌خورده این کشور درصدی احتمال پیروزی می‌دادند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن منظره زیبایی بود که از صفحه تلویزیون‌ها پخش شد و سربازان آمریکایی را دیدید که در خلیج فارس چطور زانو زدند و توسط نیروهای ما دستگیر شدند و این کم چیزی نبود و هنوز داغش بر دلشان است.»

وی خاطرنشان کرد: «پیروی از اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) قطعاً در این قضیه نقش اساسی دارد. البته به این معنا نیست که به سایر فرق اسلامی بد بگوییم چون اکنون نیاز اصلی جوامع اسلامی اتحاد و یکپارچگی است. اما چند مفتی می‌گویند ایرانیان مجوسی بوده و مسلمان نیستند. یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستند و سوابق سیاه شما در تمام تاریخ نمایان است.»

به تازگی  «عائض القرنی»، مفتی وهابی عربستان، در صفحه توییتر خود با ابراز خوشحالی از ‌حضور‌نداشتن حجاج ایرانی در مراسم حج امسال، نوشت: «حج امسال صددرصد موفقیت‌آمیز بود و دلیل آن نیز پس از توفیق خداوند؛ حضور‌نداشتن ایران بود، ایران کشوری صفوی و مجوس و عامل اصلی فتنه و تروریسم در جهان است».

پیش از این نیز «عبدالعزیز آل شیخ»، مفتی ارشد عربستان، در گفت‌و‌گو با روزنامه الریاض گفته بود: «لازم است بدانیم که آنها مسلمان نیستند، بلکه مجوس هستند و دشمنی آنها با مسلمانان مسئله‌ای قدیمی است».

نظرات بینندگان