arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

تنبلی ۱۴۰ نماینده مجلس در رای دادن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مجلس دهم به دلیل رأی ندادن اهالی خانه ملت زبان به انتقاد از آنها گشود و گفت: بعد از 24 روز تعطیلات 140 نفر در رای‌گیری قبلی شرکت نکردند، مگر بناست که 24 روز دیگر هم تعطیلات داشته باشیم که رفع خستگی کنند؟!

به گزارش خبرآنلاين محمدعلی پور مختار سومين نماينده‌اي بود كه در جلسه علني يكشنبه-4 مهر-  تریبونش برای بیان تذکر باز شد. وی خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت، گفت: براساس بندهاي مختلف ماده  24 آيين نامه داخلي مجلس، هيئت رئيسه مكلف است كه طرح ها و لوايحي را كه از نظر زماني اعلام وصول شده است به موقع در اختيار نمايندگان قرار دهد اين چندمين بار است كه طرح‌هايي مانند طرح اصلاح آيين نامه داخلي در اختيار ما قرار نگرفته است.

پزشكيان در برابر اين انتقاد پورمختار، از او سئوال كرد:چه چيزي در اختيار نمايندگان قرار نگرفته است؟

پورمختار نيز پاسخ داد «10 روز قبل بايد اين طرح ها در اختيار نمايندگان قرار بگيرد. اداره مجلس نيازمند تدبير جديدي است، مطلب اين است كه ما امروز مي بينيم آقاي وزير اقتصاد توهين آشكاري به مجلس كرده است.»

اين سخنان پورمختار با واكنش جدي پزشكيان مواجه شد و پزشكيان گفت: اين كه مربوط به دستور نيست،‌شما ما را نقد مي كنيد اما خودتان در دستور حرف نمي زنيد.

پورمختار در حال ادامه صحبت‌هايش بود كه به دستور رئيس مجلس ميكرفون او قطع شد.

*انتقاد از تنبلي نمايندگان در رأي دادن
علیرضا سليمي نماینده محلات نیز دیگر نماينده اي بود كه در تذكرش به انتقاد از عملكرد همكارانش پرداخت و نسبت به رأي ندادن آنها زبان به گلايه گشود.

سليمي گفت: بعد از 24 روز تعطيلات 140 نفر در راي گيري قبلي شركت نكردند، من تذكر بند 11 ماده 24 را دارم. مگر بناست كه 24 روز ديگه هم تعطيلات داشته باشيم كه دوستان رفع خستگي كنند.

وی همچنین گفت: در مورد حقوق هاي نجومي هيئت رئيسه محترم به كميسيون اصل نود ماموريتي را محول كردند و علي رغم اينكه افكار عمومي و ما نمايندگان منتظر گزارش هستيم، گويا مسئله دچار مرور زمان دارد ميشود.

پزشكيان ادامه صحبت‌هاي سليمي را در دستور نداست و اين نكته موجب شد تا داستان قطع ميكرفون نماينده تذكر دهنده در رابطه با سليمي نيز تكرار شد.

در ادامه جلسه نيز با توجه به تذكر سليمي، پزشكيان با كمك دیگر اعضای هيئت رئيسه اسامي نمايندگان را از تریبون اعلام می کرد و از آنها مي‌خواست كه اقدام به رأي دادن كنند.
نظرات بینندگان