arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

اعلام شماره تلفن برای معرفي موجران بدحساب

وزارت مسكن براي پشتيباني از طرح برخورد تعزيراتي با موجراني كه بيش از نرخ مصوب، اجاره‌بها را تعيين مي‌كنند، يك خط تلفن به اجاره‌نشين‌ها اختصاص داده تا موارد تخلف را گزارش دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت مسكن براي پشتيباني از طرح برخورد تعزيراتي با موجراني كه بيش از نرخ مصوب، اجاره‌بها را تعيين مي‌كنند، يك خط تلفن به اجاره‌نشين‌ها اختصاص داده تا موارد تخلف را گزارش دهند.

مستاجر‌ها در تهران و كرج مواردي را كه از رفتار خارج از چارچوب مشاوران ‌املاك و مالكان مشاهده مي‌كنند، مي‌توانند از طريق شماره تلفن 88779354 به ستادي كه در وزارت مسكن براي اين موضوع تشكيل شده اطلاع دهند.

به اين ترتيب وزارت مسكن گزارش‌هاي دريافتي را به سازمان تعزيرات براي اقدام و برخورد ارائه مي‌كند. به گزارش «دنياي‌اقتصاد»، موارد تخلف در بازار اجاره شامل «تعيين اجاره‌بهاي سال90 بيشتر از 09/1 برابر اجاره‌بهاي سال89» و «دريافت پورسانت توسط بنگاه‌هاي مسكن بيشتر از يك‌چهارم اجاره ماهانه» است كه در صورت برخورد مستاجرها با هر كدام از اين دو مورد، مي‌توانند مشخصات موجر و نشاني بنگاه املاك را به وزارت مسكن يا سازمان تعزيرات گزارش كنند.

فرمول تعيين اجاره‌بهاي سال90 عبارت است از: حاصلضرب اجاره‌بهاي سال89 در عدد 09/1 كه عدد حاصل از آن، رقم مصوب براي اجاره‌بهاي سال جاري است.

مشاوران املاك موظفند اجاره‌نامه سال89 را ملاك قرار دهند و رونوشت آن را به موجر و مستاجر نشان دهند.

نظر وزير مسكن درباره طرح

علي نيكزاد، وزير مسكن ديروز در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران، تعزيراتي‌ شدن بازار اجاره را طرحي خوب توصيف كرد و گفت: ما این اقدام را به نفع مالکان، مستاجران و دولت می‌دانیم و به نظر ما کار خوبی است که قطعا‌ آن را ادامه خواهیم داد. وي افزود: از امروز نرخ رشد 9 درصد در بازار اجاره مبنا قرار مي‌گيرد و کسانی که بیش از 9 درصد اجاره بها را افزایش دهند با آنها برخورد خواهد شد. نيكزاد همچنين تصريح كرد: كسب اطلاع از اجاره‌بها كار ساده‌اي است كه مي‌توان با مشاهده قراردادهاي اجاره اين موضوع را فهميد.

يكشنبه مجلس مي‌روم

وزير مسكن و سرپرست كنوني وزارت راه در ادامه گفت: يكشنبه هفته آينده براي كسب راي اعتماد جهت وزارت راه‌وشهرسازي به مجلس مي‌روم. آن طور كه ايسنا در اين باره خبر داده، نيكزاد با اشاره به مصوبه مجلس درباره تاسيس وزارت راه و شهرسازي گفت: من برنامه‌هاي خود را در مورد اين وزارتخانه به هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي تقديم كردم و يكشنبه براي دفاع از آنها مي‌روم.

متن پيام‌گير

خط تلفن ويژه بازار اجاره در وزارت مسكن به محض تماس مستاجر‌ها چنين مي‌گويد: «شما با پيام‌گير وزارت مسكن‌و‌شهرسازي تماس گرفته‌ايد. پيرو طرح دولت مبني بر ممنوعيت افزايش بيش از 9 درصدي اجاره‌بها، لطفا موارد تخلف از طرح مذكور را همراه آدرس كامل محل موردنظر اعلام فرماييد. باتشكر»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
4
اين سياه بازيها ديگه براي چيه؟
واقعا اينها چي فکر مي کنند؟
کدام نرخ در بازار مصوب و منطقي است که شماره تلفن براي شکايت از صاحب خانه مي دهند؟
آدم دق مي کند به خدا
اين چه راه حلي است؟
بی خانمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
الان من و صاحبخونه انداخته بیرون کی می یاد جواب بده بنگاهها می گن 40% افزایش یافته من هیچ جا خونه پیدا نکردم آخه این انصاف شما که نمی تونید خوب پیگیری کنید تو مطبوعات هم نگید که باعث افزایش قیمتها نشید
برزخی
|
FRANCE
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
خود وزیران و آقایان تعزیراتی بیشتر درآمدشان از اجاره دادن چند تا خونه ای که دارند تامین می شه و خودشان خیلی از افزایش اجاره بها خوشنود هستند.
نظرات بینندگان