arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

رای مردم سوئیس به گسترش اختیارات سازمان اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه سوئیسی نوی زورشر زایتونگ اعلام کرد که 66 درصد مردم این کشور در یک همه پرسی به گسترش اختیارات سازمان اطلاعات سوئیس رای دادند.

به گزارش نوی زورشر زایتونگ , شهروندان سوئیسی امروز یکشنبه پای صندوق های رای رفتند تا درباره موضوع های مختلف از جمله دادنِ اختیارات بیشتر به سازمان اطلاعات و امنیت سوئیس، تصمیم گیری کنند. 

به گفته نوی زورشر زایتونگ مردم سوئیس با این رای خود خواستار تدابیر امنیت شدیدتری در کشورشان شدند. این روزنامه افزود : اختیارات بیشتر به سازمان اطلاعات سوئیس شامل امکان پیگرد فعالیت های اینترنتی، نفوذ به ایمیل ها، کار گذاشتن دوربین های مخفی و شنود مکالمه های تلفنی کسانی است که مظنون به جاسوسی، جرایم رایانه ای یا افراط گرایی خشونت آمیز هستند. 

پیشتر قوانین جاری سوئیس به سازمان های امنیتی اجازه نمی داد که از هیچ مدرکی جز اسنادی که منتشر شده اند و یا اطلاعاتی که از سازمان های امنیتی خارجی دریافت می کنند، برای پیگرد مظنونان استفاده کند. موافقان افزایش اختیارات می گویند این کار برای افزایش کارایی سازمان های اطلاعاتی ضروری است، اما مخالفان نگران نقض حقوق شهروندی هستند. 

'گای پارملین' عضو شورای هفت نفره ریاست اجرایی در سوئیس و رئیس اداره دفاعی و امنیت عمومی در این کشور، امروز گفت: مقام های سوئیس اشتراک نظر دارند که قوانین کنونی سوئیس در مواجهه با تهدیدهای تازه کافی نیست. 

پارملین در پاسخ به انتقاد مخالفان گفت 'همه ما در این کشور به آزادی های فردی متعهدیم. ما باید جلوی سوء استفاده های احتمالی را بگیریم و البته که همه شهروندان نباید تحت نظر باشند. قطعا هدف قانون جدید هم این نیست که همه شهروندان را زیر نظر بگیرد.' 

در همه پرسی روز یکشنبه، مردم سوئیس درباره اصلاحات بیمه و سیاست های زیست محیطی این کشور نیز تصمیم گرفتند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ایمیل ، جاسوسی
نظرات بینندگان