arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

ایتالیا از حضور در جنگ لیبی کناره گرفت؟

دبکا نوشت: پس از اینکه ناتو در 21 مارچ ساختمان دولتی را در لیبی بمباران کردن، یکی از سه قدرت اصلی نیروهای ائتلافی کنار کشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبکا نوشت: پس از اینکه ناتو در 21 مارچ ساختمان دولتی را در لیبی بمباران کردن، یکی از سه قدرت اصلی نیروهای ائتلافی کنار کشید.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، وزیر خارجه ایتالیا فرانکو فراتینی درخواست توقف فوری جنگ در لیبی را داد تا کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در این کشور برسد.

پس از اعلام این درخواست ، دولت موفق به کسب رای در مجلس در مورد پکیج کاهش مالیات و همچنین پایانی به حضور ایتالیا در جنگ لیبی شد.

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: از آن جایی که 90 درصد حملات هوایی ناتو و عملیات ها برای ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" از ایتالیا انجام می شود، خروج ایتالیا از این جنگ تاثیر ریادی می تواند داشته باشد.

فرانسه ممکن است که تصممیم بگیرد که  حملات هوایی خود را از ناو هواپیمابر شارل دو گول انجام دهد و انگلیس هم از پایگاه های خود در قبرس.

اما عملیات علیه قذافی سخت خواهد شد و پیروزی ناتو در لیبی سخت می شود.

تنها شانس پیروزی در این جنگ به رئیس جمهور امریکا بستگی دارد که بتواند تصمیم ایتالیا را تغییر دهد و همچنین دوباره به مانند اوایل جنگ لیبی به صورت تمام عیار در این جنگ حضور داشته باشد.البته کاخ سفید با مخالفت سنگین کنگره در مورد هرگونه دخالت این کشور در لیبی مواجه است.


نظرات بینندگان