arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

برادر شمقدری اکران فیلم پرستویی را به تاخیر انداخت

ادامه اکران عمومی فیلم «پایان نامه» به تهیه کنندگی روح الله شمقدری، اکران فیلم سینمایی «سیزده 59» را به تعویق انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ادامه اکران عمومی فیلم «پایان نامه» به تهیه کنندگی روح الله شمقدری، اکران فیلم سینمایی «سیزده 59» را به تعویق انداخت.

به گزارش «24»، روند اکران فیلم سینمایی پایان نامه، همچون نمایش آن در جشنواره بین المللی فیلم فجر، همراه با فراز و نشیب های بسیاربوده و هست؛ و دست‌اندرکاران سینما در تلاش‌اند به هر نحوی شده ـ از جمله بلیت‌های نیم‌بها، قرعه‌کشی ماشین ـ فروش این فیلم را در حدی نگهدارند که از اکران برداشته نشود.

بنابراین گزارش، تداوم اکران این فیلم که به زعم بسیاری از کارشناسان با شکست کامل در اکران مواجه شده، اعتراض جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «سیزده 59» را در پی داشته است. تهیه کننده «سیزده 59» با گلایه از عقب افتادن اکران عمومی فیلمش، عنوان کرد: در حال حاضر منطقی در سینما حاکم نیست و قدرت اعمال نفوذ می‌کند.

او برای ادعایش سند ارایه کرده و افزود: اکران فیلم «پایان نامه» به خاطر اعمال قدرت ادامه پیدا کرده است و متاسفانه در این شرایط شورای صنفی نمایش نیز فقط تصمیمات اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد را اعمال می کند.

وی همچنین افزود: ما کاملا برای اکران عمومی «سیزده 59» آمادگی داشتیم و تمام مواد تبلیغی نیز آماده بود؛ اما این هفته برای دومین بار است که نمایش فیلم به عقب می افتد.

قرار بود روز گذشته کار نصب بیلبوردها را در شهر آغاز کنیم که این موضوع منتفی شد. از طرف دیگر تیزرها نیز از دیشب باید از تلویزیون پخش می شد که زمان آن را به آینده موکول کردیم.

بر اساس این گزارش، اکران عمومی «پایان نامه» در حالی همچنان ادامه می یابد که شورای صنفی نمایش پیشتر و در روز 23 خرداد خواستار توقف اکران عمومی این فیلم شده بود اما به ناگهان و در چرخشی عجیب و بنا به دلایل نامعلوم! رای به ادامه اکران فیلم تهیه شده توسط برادر جواد شمقدری، معاون سینمایی وزیر ارشاد داد.

این فیلم که سازندگان آن ادعای ساختارشکنی در تهیه و تولید فیلم های سیاسی را دارند، با استفاده از روش هایی همچون ارسال بن تخفیف 50 درصدی به درب خانه شهروندان تهرانی و اهدای جوایزی همچون خودرو و ده ها ربع سکه بهار آزادی اکران عمومی شده است.

درباره فیلم سینمایی «سیزده 59 » نیز باید یادآوری شود که این فیلم با حضور پرویز پرستویی درباره خارج شدن یک فرمانده جنگ پس از سال‌ها از کما است که پیامدهای مختلفی را به همراه می آورد. این فیلم، در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد و برخلاف فیلم کلاهداری که اعتراض منتقدان سینمایی را برانگیخت، با استقبال قابل توجه منتقدان و هیات داوران جشنواره مواجه شد.

افزون بر اینکه صاحب نظران سینمایی پیش بینی کرده اند که به دلیل این استقبال و نیز بازی تحسین برانگیز پرستویی و سایر عوامل این فیلم، در صورت اکران عمومی، توجه عموم مردم را نیز جلب کند.
نظرات بینندگان