arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

تحلیل المانیتور از حمله جنگنده‌های آمریکا به دیرالزور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پایگاه تحلیلی «المانیتور» در تحلیلی نوشت که حمله جنگنده‌های آمریکا به «دیرالزور» در 17 سپتامبر که به کشته شدن 62 نظامی سوری منجر شد، در واقع آغازی برای پایان توافق واشنگتن-مسکو به منظور امدادرسانی به مردم سوریه بود.

روز 19 سپتامبر، دو روز بعد از حادثه دیرالزور، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام پایان آتش‌بس کرد. آمریکا روسیه را مقصر حمله مرگبار به کاروان امدادرسانی سازمان ملل در حلب در همان شب اعلام کرد که 12 نفر در آن کشته شدند.

روز 22 سپتامبر، نیروهای نظامی سوریه عملیاتی را برای بازپس‌گیری نواحی حلب که پیش‌تر دست گروه تروریستی «جبهه النصره» بود آغاز کرد.

طبق این گزارش، بسیاری در واشنگتن و مسکو در خصوص توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه ابراز بدبینی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تمایلی ندارد که به توافق روسیه-آمریکا یک شانس دوباره بدهد یا حداقل برای زمان حال تمایلی به چنین چیزی ندارد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور سوریه آمریکا را به تبانی با داعش و جبهه‌النصره در حمله به ارتش سوریه در دیرالزور متهم کرده است.

المانیتور سپس به یکی از بازیگران کلیدی منطقه اشاره کرد و به نقل از «علی هاشم» خبرنگار المیادین نوشت، که ایران در حال ارزیابی اوضاع مطابق با دستورکار و منافع خود است که لزوماً با دستورکار روسیه سازگار نیست.

طبق این گزارش، یکی از خواسته‌های اصلی ایران که در حین بسیاری از مذاکرات درباره سوریه مطرح شده است، به رسمیت شناختن جبهه‌النصره بعنوان یک نهاد تروریستی است.

این گزارش در پایان نوشت، در نهایت، برای ایران، شکست توافق روسیه-آمریکا درباره سوریه، چیزی از تنها طرح ایران در روی میز را تغییر نمی‌دهد و این طرح شامل حمایت از بشار اسد می‌باشد. در 19 سپتامبر، «حسین جابر انصاری» معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران به دمشق سفر کرد و گفت: «ایران مصمم است تا تمامی تجهیزات لازم برای مبارزه حیاتی با ترویسم را در اختیار سوریه قرار دهد».

منبع: فارس
نظرات بینندگان