arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

کاهش سهمیه بازی های آسیایی به نفع غرب و علیه شرق آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای المپیک آسیا در مورد بازی های آسیایی تصمیمی بسیار تاثیر گذار گرفت. تصمیمی که تاثیراتش را می شود در جدول رده بندی نهایی مسابقات بازی های آسیایی دید. این شورا تصویب کرده که برخلاف المپیک در هر ماده به جای سه نماینده می توانند دو نماینده داشته باشند. تصمیمی که به نظر می رسد تاثیر به سزایی در مدال های چین ،ژاپن و کره جنوبی داشته باشد.

به گزارش عصرایران ، بند مهم در غالب یکی از تصمیمات شورای المپیک آسیا به شرح زیر اعلام شده است:«هر کشوری می‌تواند حداکثر دو ورزشکار برای هر ماده‌ در رقابتهای انفرادی داشته باشد. این در حالی است که برای المپیک هر کشور حداکثر تا سه سهمیه در هر ماده می تواند داشته باشد.»

این تصمیم در نهایت به این صورت اجرا می شود که در ورزشهای انفرادی مانند دو و میدانی ، شنا و تیراندازی که مدال های بسیاری برای کشورهای توسعه یافته چون ژاپن و کره جنوبی و چین محدودیت هایی برای حضور ورزشکاران لحاظ خواهد شد.

یعنی در حالی که در المپیک هر کشور برای هر ماده می تواند تا 3 ورزشکار در هر رشته ورزشی داشته باشد در بازی های آسیایی این تعداد به دو نفر کاهش پیدا خواهد کرد. تصمیمی که کشورهای غربی آسیا که قدرت کمتری در ورزش های انفرادی دارند از آن سود خواهند برد.

البته در این جلسه تصمیمات دیگری در مورد بازیهای زمستانی گرفته شده است. به  نقل از آسوشیتدپرس، شیخ احمد الفرخ الصباح اعلام کرد که هیات اجرایی ایده حضور ورزشکاران اقیانوسیه در بازی‌های زمستانی آسیایی را تایید می‌کند و منتظر تایید مسئولان برگزاری بازی‌ها است.

شیخ احمد در این باره گفت: ورزشکاران اقیانوسیه به عنوان مهمان و زیر پرچم کشور خود در بازی‌ها خواهند بود اما نتایج آنها برای مدال در نظر گرفته نمی‌شود.

جان کوتز نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک و رییس کمیته المپیک استرالیا این پیشنهاد را داده است. این پیشنهاد برای دست داشتن ورزشکاران در مسابقات سطح بالاتر داده شده است.
خود تصمیمات دیگری نیز گرفته است:

- شهر ناگویا و آیچی به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی 2026 انتخاب شدند.

- در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی 4 ورزش از 5 ورزش که از سوی IOC‌ برای المپیک 2020 انتخاب شدند حضور خواهند داشت. این ورزش بیسبال، کاراته، اسکیت بور و ورزش‌های صعودی هستند. موج سواری برای بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب نشد.

- OCA در پنج منطقه دفاتر منطقه‌ای تاسیس می‌کند که این 5 منطقه دهلی، آلماتی، بانکوک، کویت و نانشای چین هستند.

- شورای المپیک آسیا شهرهای نامزد برای مقر OCA را بررسی خواهد کرد. در حال حاضر مقر OCA در کویت قرار دارد اما به دلیل دخالت‌های دولتی‌های ورزشی کویت و مشکلات دیپلماتیک ممکن است که مقر OCA از کویت خارج شود.

- OCA در جاکارتای اندونزی نیز دفتری باز می‌کند تا به آماده سازی بازی‌های آسیایی 2018 کمک کند. همچنین دفتری در لوزان سوئیس نیز تاسیس می‌شود.


نظرات بینندگان