arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

افزایش دو برابری حضور رسانه های خارجی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل رسانه های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم به ویژه بعد از برجام میزان حضور فعالان رسانه های کشورهای خارجی برای پوشش اخبار و بازدید از ظرفیت های ایران در مقایسه با دولت گذشته دو برابر شده است.


محمدجعفر صافی شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر هیات رسانه ای پاکستان به مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرایش رسانه های خارجی برای حضور در ایران بعد از برجام افزایش قابل توجهی داشته بطوری که پارسال نمایندگانی از هزار و 250 رسانه خارجی به کشورمان سفر کردند.

وی ادامه داد: تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی وزارتخانه ارتباط و تعامل بیشتر با رسانه های خارجی است که این مهم در دیپلماسی رسانه ای می گنجد.

مدیرکل رسانه های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق برنامه ریزی ها 10 گروه رسانه داخلی، هر گروه شامل شش نفر به مدت شش روز به برخی کشورها برای پوشش اخبار و آشنایی با ظرفیت های آنها اعزام می شوند.

وی افزود: همچنین امسال از نمایندگان 10 رسانه از 10 کشور خارجی دعوت شده که برای آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف به کشورمان سفر کنند.

صافی ادامه داد: از 10 نفر از سردبیران و افراد ذی نفوذ در مطبوعات کشورهای مختلف دعوت شده که برای ایراد سخنرانی در حوزه کاری خود، ملاقات با مسئولان و بازدید از مراکز تولیدی و فرهنگی سفری به ایران داشته باشند.

وی گفت: هم اینک 30 کشور در ایران 550 نمایندگی رسانه ای دارند که شامل 79 نمایندگی رادیو و تلویزیون، 35 خبرگزاری، 7 نشریه و 11 موسسه عکس است.

هیات رسانه ای پاکستان صبح امروز با همراهی مدیرکل رسانه های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مشهد شدند. زیارت حرم مطهر رضوی، نشست با مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی، آشنایی با پروژه های ستاد مشهدالرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، دیدن مشهد از بالای برج آلتون و آشنایی با موسسه فرهنگی قدس از جمله برنامه های این هیات بود.

اعضای هیات رسانه ای پاکستان دیروز وارد تهران شدند و طی بازدیدی از سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدارهایی با مدیرعامل و معاون خبر ایرنا نیز داشتند.

محمد علیرضا ادیب آقا سردبیر روزنامه آسوشیتدپرس پاکستان، سیدمحمد فخرحیات رئیس گروه خبر روزنامه خیبر پختونخواه، محمد صدیق سردبیر روزنامه بلوچستان، نیان ابرار حسین طیب سردبیر محلی روزنامه پاکستان تودی، عدیل رضا سردبیر محلی روزنامه D.A.N.N و عبدالودود قریشی سردبیر روزنامه نی بات پاکستان اعضای این هیات را تشکیل می دهند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رسانه ، بازدید
نظرات بینندگان