arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

نماینده اصول‌گرای مجلس: طیب نیا به سوالات نمایندگان پاسخ نداد

وقتی اجازه دادید نمایندگان صحبت کردند اما سوالات شان را پاسخ ندادند و خارج از موضوع حرف های گذشته را تکرار کردند که باید تذکر می‌دادید .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در تذکری گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره FATF به سوالات نمایندگان پاسخ نداد و حرف های گذشته را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، حشمت الله فلاحت‌پیشه در تذکری با استناد به ماده 111 آیین نامه مجلس و با مورد خطاب قرار دادن لاریجانی اظهار کرد: بخشی از جمع بندی شما را در مورد FATF قبول دارم اما این پایان رسیدگی نیست و قرار نیست جمع بندی شما پایان رسیدگی باشد.

وی افزود: وزیر دو ساعت وقت صحبت کردن دارد اما یک نماینده باید 3 دقیقه حرف بزند، نماینده مانند بنده 7-8 سوال مطرح کردم اما وزیر حتی به یک سوال هم پاسخ نداد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تصریح کرد: در قانون شان و جایگاه وزیر و نماینده یکی است اما هیات رییسه شأن را دقیقه ای محاسبه می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: وقتی اجازه دادید نمایندگان صحبت کردند اما سوالات شان را پاسخ ندادند و خارج از موضوع حرف های گذشته را تکرار کردند که باید تذکر می‌دادید .

وی اظهار کرد: تمام هندلینگ قطعنامه ها علیه جمهوری اسلامی ایران که در G8 و G20 صورت گرفت متولی آن FATF است ، در حالی که در اینجا تعهد FATF الزام آور دادید و درباره این که قطعنامه‌های بعدی اگر صادر شود آیا شرط پذیر است؟

لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: چرا وزیر در مورد قطعنامه ها توضیح داد که براساس نظامات خودمان بررسی می کنیم.

رییس قوه مقننه افزود: جمع بندی این بود که آنچه مجلس تصویب کرده در چارچوب قانون باید مذاکره انجام شود. در واقع تعهدات باید در چارچوب اختیاراتی که در قانون داده شده انجام شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان