arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

كنفرانس "بهائیت شناسی در ایران" با حمایت دولت كانادا و جا زدن میدان آزادی به عنوان نماد بهایی!

این افراد كه معمولا موضع دفاع از روشنفكری دارند و نسبت به برخی رویكردهای خرافی در ایران امروز به شدت منتقدند، نباید در این قبیل همایشهای سیاسی و مورد حمایت صهیونیست ها آن هم در دفاع از فرقه ای كه اساس تشكیل آن با ادعای دروغین امام زمانی برای جذب عوام مردم بوده، شركت كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام برگزاری یك همایش به قصد روشنفكر نشان دادن جریان بهاییت كه اساسا تشكیل آن با ادعاهای خرافی چند طلبه بی سواد مبنی بر ظهور آنان به عنوان امام زمان بود، پرده از رویكرد یك مركز مدعی نگرش علمی است، بالا زده است.

به گزارش خبرنگار "آینده" بیش از دو دهه از تسلط بهائیان و شبه بهائیان بر بسیاری از مراكز پژوهشی ایرانشناسی در كشورهای غربی به ویژه امریكا و كانادا می گذرد.
هر بار در این زمینه حدس و گمانهایی مطرح می شد، به ویژه شماری از جوانان بهایی به راحتی در این مراكز به تحصیل مشغول شده و به تدریج به این سمت و سو سوق داده می شدند. با این حال باز هم گفته می شد این مراكز دانشگاهی و علمی است و ربطی به مسائل مذهبی ندارد.

اكنون دم خروس آشكار شده و یكی از معروف ترین تشكل های ایران شناسی در امریكا و كانادا كه با نام iranian studies شناخته شده و مجله "ایران نامه" را به عنوان ارگان رسمی خود منتشر می كند، اقدام به برگزاری همایشی در ماه جولای سال جاری(اواسط تیر ماه) با عنوان دگراندیشی و بهائیت ستیزی در ایران (Intellectual Othering and the Baha’i Question in Iran) با شركت بسیاری از پژوهشگران بهایی و لائیك كرده است.

هدف از این حركت، كه با حمایت دولت كانادا و دیگر دانشگاه های آمریكا انجام می شود، نشان دادن جریان ارتجاعی بهائی به عنوان یك جریان روشنفكری در ایران دوره قاجار است، دروغی كه به روشنی با آموزه های كهنه و بی پایه و خرافاتی بهائیت در عصر ظهور سازگار نیست. البته بعدها كه جریان بهائیت مورد حمایت غرب قرار گرفت، به تدریج به ابزاری برای ترویج غرب گرایی درآمد و ادعای نگره های جهانی داشت.

این همایش مورد حمایت دانشگاه های تورنتو، ییل امریكا، و مریلند است و افرادی چون محمد توكلی طرقی، عباس امانت (بهایی) و احمد كریمی حكاك و موجان مومن (بهایی) در رأس آن قرار دارند.

این تشكیلات كه هر دو سال یك همایش بزرگ ایرانشناسی بر پا می كند، در تلاش است تا پای محققان دانشگاهی ایران را نیز به آن باز كند و مرتب با ارسال دعوت از آنان برای شركت در این همایش ها دعوت می نماید.

به نظر می رسد وزارت علوم ایران به جای تحریم كردن مطالعه در باره ایران توسط دانشجویان ایرانی مقیم خارج از كشور كه عملا كشور را از تحقیقات عمیق دانشجویان دكتری و بورسیه محروم می كند، دست كم در موضوعاتی كه ارتباطی با مسائل امنیتی ندارد، رسما به استادان ایرانی اعلام كند حق مشاركت در همایش های ایرانشناسی موسسه یادشده را ندارند.

مثلا می شود اعلام شود كسانی كه در این همایش شركت كنند، از مشاركت آنان به عنوان یك امتیاز منفی در مسافرتشان به ایران استفاده خواهد شد.

اسامی افرادی چون بهروز جباری، كامران اقبال، فرزانه میلانی، سیامك ذبیحی مقدم، فیزوز كاظم زاده، عرفان ثابتی، هما كاتوزیان، مینا یزدانی، ناصر مهاجری، محمود صدری، آرش نراقی، منصور فرهنگ، نیناز شادمان و مهرانگیز كار در میان افرادی كه مقاله و سخنرانی دارند آمده است.

البته این افراد كه معمولا موضع دفاع از روشنفكری دارند و نسبت به برخی رویكردهای خرافی در ایران امروز به شدت منتقدند، نباید در این قبیل همایشهای سیاسی و مورد حمایت صهیونیست ها آن هم در دفاع از فرقه ای كه اساس تشكیل آن با ادعای دروغین امام زمانی برای جذب عوام مردم بوده، شركت كنند.

جالب است كه در تصاویر تبلیغی این همایش از بنای میدان آزادی نیز به عنوان یكی از نمادهای بهایی در ایران یاد شده است.

نظرات بینندگان