arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

ورود سامانه سرد و بارشی به کشور

انتطار داریم همزمان با نفوذ سامانه پرفشار از سمت شمال و شمال غرب شاهد کاهش محسوس دمای هوا باشیم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ورود سامانه سرد و بارشی به کشور
مطابق اخرین برونداد الگوهای پیش یابی از روز پنج شنبه 8 مهرماه به جهت کاهش ارتفاع تراز میانی جو و نفوذ زبانه های پرفشار ، ناپایداری ها به شکل رشد رگبار و رعدوبرق و وزش باد در سواحل شمالی(بویژه شرق سواحل) و استان های اردبیل و خراسان شمالی اغاز می شود.
انتطار داریم همزمان با نفوذ سامانه پرفشار از سمت شمال و شمال غرب شاهد کاهش محسوس دمای هوا باشیم .
 
اما از اواخر روز جمعه با تقویت جریانات شمالی بارندگی ها در سواحل شمالی تشدید پیدا کرده و برخی نقاط دامنه های البرز و زاگرس را دربرخواهد گرفت.
 
انتظار داریم دمای هوا در نیمه شمالی 7 الی 12 درجه سانتی گراد کاهش یابد.
هشدار اول
 به جهت بارش بسیار شدید باران طی روز های پنج شنبه و جمعه در استان های گلستان و مازندران و روز های شنبه و یکشنبه در استان های گیلان و مازندران ابگرفتی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود.
 
هشدار دوم
طی روز های پنج شنبه الی یکشنبه دریای کاسپین مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

هشدار سوم
به سبب کاهش محسوس و بی سابقه دما ، بارش ها در ارتفاعات نوار شمالی کشور بویژه ارتفاعات البرز (2400 متر به بالا) به صورت برف نمایان خواهد شد از این رو طی روز های شنبه و یکشنبه در گردنه های محور های کوهستانی منتهی به شمال کشور نظیر گردنه کندوان و محور دیزین به گچسر شاهد بارش برف خواهیم بود.

هشدار چهارم
طی روز پنج شنبه در ساعات ظهر و بعد ازظهر در دامنه های البرز (بویژه مناطق جنوبی استان تهران و البرز) و برخی نقاط شمال شرق وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک پیش بینی می شود .

در صورت عدم تغییرات گسترده در الگو های پیش یابی طی روز های شنبه و یکشنبه در دامنه های جنوبی البرز استان های زنجان ، قزوین ، البرز و تهران شاهد بارش باران خواهیم بود.

برچسب ها: بارشی ، نوارشمالی ، دما ، برف
نظرات بینندگان