arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

امام جمعه موقت تهران: کسي حق ندارد به يك مجرم سيلي بزند یا توهین کند

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: كسي حق ندارد به يك مجرم سيلي بزند، به او توهين كند و يا فحش دهد، چنين شخصي در صورت انجام اين كارها از عدالت بيرون رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: كسي حق ندارد به يك مجرم سيلي بزند، به او توهين كند و يا فحش دهد، چنين شخصي در صورت انجام اين كارها از عدالت بيرون رفته است.

به گزارش انتخاب، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران ضمن اشاره به سالگرد شهادت شهداي هفتم تير و هفته قوه قضائيه گفت: قوه قضائيه پشتيبان نظام و حقوق جامعه است و بايد به آن اهميت داد.

وي با مورد توجه قرار دادن بحث اعتدال گفت: بايد اعتدال را در نظر گرفت و اين موضوع بايد در همه‌ي امور باشد. نقطه‌ي اعتدال، نقطه‌ي مهمي است و در آن استقامت وجود دارد. انساني كه معتدل است در عدل استقامت مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين كه نبايد مخالفت با شخصي در قضا، اظهارنظر، حكم، نوشته و يا مقاله‌اي اثر بگذارد، اظهار كرد:‌ بايد عدالت را به پا كنيم. وقتي با متهم و مجرمي روبرو مي‌شويم، بايد بدانيم كه مجرم در قانون كيفرش مشخص شده، پس چرا به آن سيلي مي‌زنيد و توهين مي‌كنيد. حق نداريد سيلي بزنيد، توهين كنيد و فحش دهيد. اگر كسي چنين كند از عدالت بيرون است.

امامي كاشاني با بيان اين‌كه بايد روي مرز دين محكم بود، گفت: مرحوم خواجه‌نصيرالدين طوسي كه از طراحان و شخصيت‌هاي برجسته در فلسفه، كلام و حتي فقه و حديث است، روايتي دارد بدين مضمون كه صراط مستقيم از مو باريك‌تر و از شمشير برنده‌تر و تيزتر است. همين نقطه اعتدال و بسيار مهم است.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران افزود: نبايد به شعارها و اينكه آن و اين چه مي‌گويند، چه كسي توقع دارد و چه كسي توقع ندارد، توجه كرد، بلكه بايد مرز اسلام، شرع و قانون در نظر گرفته شود. در همين راستا مرحوم ملامهدي نراقي كه ايشان نيز از شخصيت‌هاي برجسته اخلاق هستند، بر اين نكته تاكيد كرده‌اند كه فهم نقطه‌ي اعتدال مشكل است و بايد آن را رعايت كرد.

وي اظهار كرد: هر چه در حرف‌ها و نوشته‌ها افراط و تفريط باشد، فساد مي‌آورد و خراب مي‌كند. دستگاه قضا هم بايد همين طور باشد و ما نيز چنين باشيم.

امامي كاشاني همچنين به بحث بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه اشاره و خاطر نشان كرد: بايد در جامعه عدالت باشد تا جامعه آرام گيرد. اگر عدالت نباشد اين سركوب‌ها و اين جرياناتي كه در بحرين، يمن و ... وجود دارد، جز خسارت ديكتاتورها چيز ديگري اضافه نمي‌كند و كارنامه‌شان را سياه‌تر خواهد كرد. با توجه به شعارهايي كه به عنوان اسلام در اين كشورها سر داده مي‌شود، خدا به مردم آن‌ها ياري مي‌كند و كارشان را پيش مي‌برد و سرانجام اين حركت‌ها پيروزي خواهد بود.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران همچنين شهادت موسي‌ابن‌جعفر را نيز تسليت گفت و اظهاركرد: برخي متاسفانه مي‌خواستند كارهاي اراذل و اوباش بني‌اميه و بني‌عباس را توجيه كنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نبايد از اقيانوس سنت‌ها و نظام‌ها فاصله گرفت و ازدواج هم جزيي از نظام خلقت است كه روال آن را پيامبر و خدا مشخص خواهند كرد نه غرب.

آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران، با تبريك ايام ولادت حضرت علي(ع) و مبعث پيامبر اكرم(ص) به آياتي از قرآن كريم در مورد نكاح و ازدواج اشاره كرد و افزود: انسان بدون همسر ناقص است و ذاتش تمام نيست. زماني مي‌توان گفت كه اين هويت كامل است كه زن و مرد با هم باشند و مبناي اين با هم بودن هم ازدواج باشد.

وي با بيان اين‌كه مرد و زن يك حقيقت و يك روح هستند، اظهارداشت: قانوني كه خدا در ازدواج قرار داده، بايد رعايت شود، رفيق بودن به معناي محو كردن تمام هويت فرد است، بلكه شوهر بودن و زن بودن درست است و در اين صورت است كه انسان يك هويت مي‌شود، درغير اين صورت تمام زندگي تباه مي‌شود و از بين مي‌رود.

امامي كاشاني يادآور شد: اگر با هم عشق‌ورزي مي‌كنيد ،‌دل به هم مي‌بنديد و از نگاه كردن به هم لذت مي‌بريد، اين مودت بايد براساس ازدواج و در درون اين نظام الهي قرار گيرد، زيرا در اين صورت است كه اين نگاه عميق و باقي خواهد بود و در برزخ و قيامت هم زيباتر از گذشته وجود خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنين خاطرنشان كرد:‌جوانان ما فكر نكنند كه با داشتن رابطه با يكديگر آرامش پيدا مي‌كنند، زيرا در وراي اين آرامش كاذب تباه شدن در انتظار خواهد بود. از سوي ديگر زن و شوهري كه اختلاف دارند و براساس آن طلاق مي‌گيرند، فكر نكنند كه به ارامش مي‌رسند، زيرا دست يافتن به آرامش در ازدواج است و اينها خطا و نفهميدن انسان است.

وي با بيان اين‌كه انسان با ازدواج كامل و با داشتن فرزند رحمت در زندگي انسان جاري مي‌شود، گفت: اگر رابطه فرد غيرمشروع باشد، آن فرد نيمه خود را از هم دست خواهد داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، امامي كاشاني اظهار كرد: بدون هم بودن آرامش نداشتن است و با اين و آن به عيش و تفريح نامشروع پرداختن سراسر درد و پشيماني است، لذا كساني كه در اين راه قدم بر مي‌دارند فكر كنند و ببينند كه نظام خلقت و زندگي چه روالي را نشان مي‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
7
گوشمون از این حرفها پره
دوست دار قوه قضاییه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
3
2
فرمایش شما درست است ولی وقتی به رییس جمهور توهین و هتاکی میکنند از نظر شما و قوه قضاییه چه حکمی دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
می برن آن جایی که ..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
نظرات بینندگان