arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

کری: در آستانه پایان دادن به مذاکرات روسیه مربوط به سوریه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'جان کری' وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که واشنگتن در آستانه پایان دادن به مذاکراتش با سوریه درباره جنگ سوریه قرار دارد.


به گزارش شبکه المنار، کری گفت، فکر می کنم ما در آستانه توقف گفت وگوها هستیم زیرا با توجه به بمبارانی که انجام می شود، نشستن و تلاش کردن برای جدی گرفتن مسایل، غیر منطقی است.

کری در کنفرانسی در واشنگتن افزود، با توجه به آنچه در حال حاضر انجام می شود، هیچ نشانه ای دال بر اهمیت و جدیت هدف وجود ندارد.

وزارت امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که کری در تماس تلفنی با 'سرگئی لاوروف' همتاری روس خود، هشدار داد، در صورتی که روسیه فورا برای پایان دادن به حمله به حلب و ازسرگیری آتش بس در سوریه، اقدام نکند، واشنگتن آماده تعلیق همکاری دوجانبه با مسکو می شود.

چندی پیش با توافق روسیه و آمریکا، آتش بسی در سوریه برقرار شد و بسیاری به دائمی شدن آتش بس و فراهم آمدن شرایط لازم برای صلح در این کشور امید داشتند اما، با توجه به رویدادهای اخیر سوریه، به ویژه تلاش آمریکایی ها در بمباران مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و حمایت مستمر آنها از گروه های تروریستی، در حال حاضر دیگر نمی توان از برقراری آتش بس در سوریه سخن گفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حلب ، توافق ، صلح
نظرات بینندگان