arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

مشروح سخنان سیدحسن نصرالله

دبير كل حزب‌الله لبنان در سخنراني روز جمعه خود كه از طريق شبكه تلويزيوني المنار لبنان پخش شد، تاكيد كرد كه اسرائيل همچنان در برابر حزب‌الله ناتوان بوده و برخي براي خدمت به اسرائيل به دنبال شيطنت عليه ايران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس نوشت :

دبير كل حزب‌الله لبنان در سخنراني روز جمعه خود كه از طريق شبكه تلويزيوني المنار لبنان پخش شد، تاكيد كرد كه اسرائيل همچنان در برابر حزب‌الله ناتوان بوده و برخي براي خدمت به اسرائيل به دنبال شيطنت عليه ايران هستند.

سيد حسن نصر الله دبيركل جنبش حزب الله سخنان خود را با تاكيد بر اين كه دولت نجيب ميقاتي دولتي كاملا لبناني و بدون دخالت بيگانگان تشكيل شده، آغاز كردند. 

* دولت ميقاتي دولتي صد درصد لبناني است 

نصر الله افزود: اين به ندرت در لبنان اتفاق افتاده كه دولتي كاملا و صد درصد لبناني و بدون دخالت بيگانگان تشكيل شود و يكي از دلايل تاخير تشكيل چنين دولتي اوضاع خاص حاكم بر لبنان و فشارهاي خارجي وارد بر آن بود و همين موضوع موجب به تاخير افتادن تشكيل چنين دولتي شد و اين امري كاملا طبيعي است. 

* اتهامات وارده به ايران و سوريه در رباطه با تشكيل اين دولت بي‌پايه است 

سپس ايشان به موضوع اتهامات وارده به ايران و سوريه درباره دخالت در امور داخلي لبنان درباره تشكيل دولت ميقاتي پرداخت و گفت: تمام اين اتهامات بي‌پايه و اساس بوده و هيچ مدرك يا سندي درباره آن ارائه نشده و اين نشانگر ميزان كينه و خصومتي دشمنان لبنان است و از اين جهت آنها سوريه و ايران را متهم مي‌كنند، چون هر دوي اين كشورها خواستار تشكيل دولتي مردمي در لبنان بودند. 

* حزب الله در اين دولت داراي دو وزير است و ادعاي قبضه كردن آن دورغ محض است 

دبيركل جنبش حزب الله با اشاره به اين كه ديديم چگونه شرط بندي جريان 14 مارس مبني بر عدم توانايي ميقاتي و گروه وي در تشكيل دولت با شكست مواجه شد، گفت: براي ما اهميت ندارد،‌گروه 14 مارس از اين اقدام تعريف و تمجيد كند يا آن را محكوم نمايد، آنها به جهانيان مي‌گويند، اين دولتي كه مي خواهد بر لبنان حكومت ‌كند، دولت حزب الله است، درحالي كه اگر واقعيت امر را نگاه كنند، مي بينند كه در اين دولت فقط دو وزير از آن حزب الله است. 

* دولت ميقاتي، دولت ائتلاف ملي است 

سيد حسن نصرالله با اشاره به اين كه دولت جديد لبنان دولت ائتلاف ملي است، تاكيد كرد: دولت جديد لبنان دولت رنگ‌هاي مختلف است و نه يك رنگ، در واقع دولت ائتلاف ملي است و همه در اين دولت تلاش دارند، براي منافع لبنان كار كنند و هيچ چيز بر اساس اين كه اين گروه در اقليت و اين گروه در اكثريت است، نيست. 

*هدف جريان مقابل ايجاد فتنه داخلي در كشور است 

سيد حسن نصر الله سپس با اشاره به اين كه هدف جريان 14 مارس از بيان اينكه اين دولت، دولتي از آن حزب الله است، ايجاد اختلافات داخلي است، گفت: اين گروهي اصرار دارند، اين دولت را دولت حزب الله بنامند، برخلاف واقعيت بوده و در واقع هدف از اين اقدام ايجاد فتنه‌ها و اختلافات داخلي است، آنها با تاكيد بر اين كه حزب الله حزبي شيعي است كه هم اكنون بر دولت و قدرت استيلا جسته مي‌خواهند، گروه‌ها و طوايف ديگر را تحريك كنند . اين موضوعي است كه گروه مقابل بر روي آن شرط بندي كرده‌اند، و جامعه بين المللي را نيز تلاش دارند، بدين وسيله تحريك كنند،‌ اما آنها نمي‌دانند،‌ با اين اقدام خود چه ضرباتي را در بعد بين المللي و داخلي به لبنان وارد مي‌كنند. 

* اين اقدام در دو بعد داخلي و خارجي به ضربه وارد مي‌كند 

دبيركل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به اين كه حزب الله منافعي در سطح بين المللي ندارد كه نگران ضربه خوردن آن باشد، گفت: اين گروه نمي‌داند، با اين اقدام خود چه ضرباتي را به وجه بين المللي لبنان و اقتصاد آن وارد مي‌كند، چون حزب الله منافعي در خارج ندارد كه نگران آنها باشد بنابراين اينگونه اقدامات بي‌شك منافع داخلي و خارجي لبنان را هدف قرار مي‌دهد. 

* لزوم پرهيز از بروز اختلافات داخلي 

وي با تاكيد بر اين كه جريان 14 مارس چيزي از روند و عمليات سياسي و دمكراتيك نمي‌داند،‌ گفت: اگر اين گروه چيزي از روند سياسي دمكراتيك شدن مي‌دانست هيچگاه راضي نمي‌شد، با اين اقدامات خود راضي به برافروختن جنگ داخلي در كشور شود و به منافع لبنان ضربه وارد كند و به همين دليل من به آنها و به خودمان نصيحت مي‌كنم، هيچگاه مرتكب اقدامي نشويم كه موجب بروز اختلافات داخلي در كشور شود. 

* دولت ميقاتي راي اعتماد را بدست خواهد آورد 

نصر الله با اشاره به بيانيه دولت ميقاتي گفت: در اين موضوع مشكلي نمي‌بينم و اين بيانيه ظرف 10 روز مورد بحث و مناقشه قرار خواهد گرفت، و دولت خواهد توانست راي اعتماد را بدست آورد و موانع موجود را از پيش‌رو بردارد. 

* مهمترين هدف اين دولت كار براي لبناني آبادتر است 

سيد حسن نصر الله با بيان اين كه هدف اصلي اين دولت كار و تلاش براي لبنان است، گفت: مهمترين اولويت دولت كنوني تلاش براي آباداني لبنان است و من از تمام جريان‌ها و جناح‌هاي حاضر در دولت مي‌خواهد دوشادوش هم براي لبنان كار كنند و اقدام "بري " در چشم پوشي از يك وزير اقدام بسيار ارزشمندي در سطح ملي و شيعي است و اين فرصت را فراهم ساخت تا دولت تشكيل شود و ما با سليمان و ميقاتي همكاري تنگاتنگي خواهيم داشت تا اين دولت موفق عمل كند. 

سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنراني خود كه از طريق شبكه تلويزيوني المنار لبنان پخش مي‌شد، به بزرگنمايي برخي رسانه‌ها در خصوص بازداشت جاسوس‌هاي اسرائيلي در ميان عناصر حزب‌الله اشاره و تاكيد كرد كه در سال‌هاي گذشته بارها گفته است كه حزب‌الله ايمن است و جاسوس‌هاي اسرائيلي در ميان عناصر اين حزب وجود ندارد، من گفتم كه ما دستگاه ضد جاسوسي قوي داريم و هنگامي كه 3 تن از برادران سني ما به جاسوسي براي اسرائيل متهم شدند ما تحقيق كرده و متوجه شديم كه آنها بي‌گناهند. 

*3 جاسوس غربي در عناصر حزب‌الله بازداشت شده‌اند 

وي ادامه داد كه اسرائيل هنگامي كه از نفوذ در ميان عناصر حزب‌الله ناكام ماند دست به دامن "سي آي اي " شد و جاسوساني كه الان وجود دارند، جاسوس‌هاي اسرائيل نيستد، بلكه 3 جاسوس هستند كه دو تا از آنها وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا هستند و نفر سوم نيز همچنان در دست تحقيق قرار دارد تا ارتباطش با موساد يا سيا يا يك سازمان اروپايي كشف مي‌شود. 

دبيركل حزب‌الله لبنان ابراز داشت: چند ماه قبل و در فعاليت دستگاه‌هاي ضد جاسوسي حزب‌الله دو مورد جداگانه به دست آمد كه نشان مي‌داد با افسران جاسوسي آمريكا كه در سفارت اين كشور در عوكر كار مي‌كنند، ارتباط دارند، ما اسم‌هاي آنها را به علت حفظ حرمت خانواده‌هاي آنها بيان نمي‌كنيم وفقط به اول اسامي آنها اشاره مي‌كنيم كه دو جاسوسي كه ارتباط آنها با سيا ثابت شده يكي " أ. ب. " است كه تنها 5 ماه پيش به جاسوسي براي آمريكا درآمده و نفر دوم نيز "م. ح. " است كه قبل از نفر اول به جاسوسي براي آمريكا مي پرداخته است. 

نصرالله ادامه داد: نفر سوم نيز "م. ع. " است كه ارتباط وي با بيگانگان ثابت شده اما تحقيقات درباره دستگاهي كه وي با آن ارتباط داشته در جريان است. 

*نصرالله دروغ‌پردازي رسانه‌ها درباره جاسوس‌ها را تكذيب كرد 

وي در ادامه با تاكيد مجدد بر تعداد جاسوس‌ها گفت كه اين تعداد هماني است كه گفته است و اگر بيشتر از اين بود شجاعت گفتنش را داشت. 

نصرالله ادامه داد: برخي از رسانه‌هاي عربي كار را به جايي رسانده‌اند كه اين تعداد را صد نفر اعلام كرده‌اند، همچنين هيچ فرد روحاني در ميان آنها وجود ندارد و ميان آنها هيچ فردي از نزديكان حلقه نزديك به من نيز چه از نظر امنيتي و چه عملي وجود ندارد و هيچ كدام از آنها نيز هيچ ارتباطي با مراكز امنيتي حساس نداشته‌اند و هيچ اطلاعاتي كه بتواند ضربه به زير ساخت‌هاي امنيتي و نظامي و قدرت مبارزه مقاومت بزند در اختيار نداشته‌اند، آنها همچنين هيچ ارتباطي با ترور عماد غنيه و دادگاه حريري ندارند. 

*اسرائيل همچنان در برابر حزب‌الله ناتوان است 

وي در ارزيابي امنيتي از اتفاقات موجود تاكيد كرد كه ناتواني اسرائيل در برابر حزب‌الله همچنان ادامه دارد، چرا كه آنها مجبور شده‌اند از سيا در اينباره مدد بگيرند، اسرائيل در سه سال اخير در لبنان ضربات سختي خورده است و علت موفقيت سيا نيز به اين علت بوده است كه افسران آمريكايي در لبنان از ناحيه ديپلماتيك مصونيت دارند. 

نصرالله با اشاره به اهميت عضوگيري سيا در لبنان براي جاسوسي گفت كه نكته مهم‌تر اين است كه حزب‌الله موفق شده تمام اين اقدامات آنها را كشف كند و برخي از اين حالت‌ها به سرعت و بعد از 5 ماه شناسايي شده‌اند و شايد اين اولين باري باشد كه سي‌آي‌اي با دستگاهي به اين صورت مواجه شده است. 

*دستگيري جاسوس‌ها دستاورد واقعي براي حزب‌الله است 

دبيركل حزب‌الله لبنان دستگيري اين جاسوس‌ها را دستاورد امنيتي واقعي براي مقاومت خواند و تاكيد كرد كه اين دستاورد اطمينان و بازدارندگي حزب‌الله را افزايش مي‌دهد و توجه همه را به لانه جاسوسي آمريكا در عوكر جلب مي‌كند. 

وي در عين حال از همه مردم لبنان خواست كه با خانواده اين متهمان با برادري و رحمت رفتار كنند، چرا كه‌ آنها خانواده‌هاي شريفي هستند و بيش از ما غافلگير شده‌اند، وي همچنين به اين نكته اشاره كرد كه بدون توجه اسامي افرادي در اين زمينه مطرح نشود، چرا كه همه در برابر خداوند مسئول هستند. 


دبيركل جنبش حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به جنگ‌هاي رواني تاكيد كرد و با اشاره به اين كه بايد توجه داشت در دام جنگ‌هاي رواني گرفتار نشد، گفت: دشمنان ما تلاش دارند، با به راه اندختن جنگ‌هاي رواني بر مقاومت و مردم آن فائق آيند و به همين دليل ملت لبنان بايد توجه داشته باشد، وارد مرحله جديدي از تاريخ خود شده است كه مهمترين وظيفه در آن رويارويي امنيتي با رژيم صهيونيستي است و در اي ميان نبايد از سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا غافل شد. 

* لبنان در آستانه جنگ رواني جديدي قرار دارد 

نصر الله با بيان اين كه لبنان در آستانه مرحله جديدي به نام جنگ امنيتي مغزها قرار دارد، گفت: ملت لبنان هم اكون در آستانه جنگي به نام جنگ امنيتي مغزها قرار دارد كه طي آن همانگونه كه گفتم دستگاه‌هاي اصلاعاتي آمريكا در كنار دستگاه‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي وارد عمل خواهند شد و هدف اصلي آنها غلبه بر مقاومت است و البته در اين ميان نبايد از سازمان‌هاي اطلاعاتي رژيم‌هاي عربي و غربي نيز غافل ماند. 

* مقاومت در اين عرصه هم پيروز خواهد بود 

سيد حسن نصر الله با تاكيد بر اين كه خود را بيش از پيش براي مقابله با چنين جنگي آماده و معيا خواهيم كرد،‌ گفت: مواضع خود را در برابر اين جهت مستحكم و تمام تلاش‌هاي امنيتي آمريكا را ناكام خواهيم كرد و مقاومت پرشكوه‌تر از گذشته به مبارزه خويش ادامه خواهد داد و اطمينان دارم، در اين عرصه نيز موفقيت و پيروزي ديگري را رقم خواهد زد. 


* نقطه تحول 5 حكايت از تغيير ساختاري رژيم صهيونيستي دارد 

دبيركل جنبش حزب الله لبنان در ادامه به مانوري اشاره كرد كه رژيم صهيونيستي آن را در اين رژيم تحت عنوان "نقطه تحول 5 " به اجرا گذاشت و گفت: مانور "نقطه تحول 5 " پنجمين مانوري است كه از جنگ ژوئيه 2006 تا كنون در رژيم صهيونيستي به اجرا گذاشته مي‌شود، و در واقع بيانگر عقيده و برداشت امنيتي و جنگي رژيم صهيونيستي و تغييرات ساختاري روي داده دراين رژيم است، بويژه در سالجاري از اين جهت كه اين مانور سراسر سرزمين‌هاي اشغالي را دربرگرفت. 

* اين‌گونه مانورها رهآورد شكست رژيم صهيونيستي و پيروزي مقاومت در سال 2006 است 

سيد حسن نصرالله با بيان اين كه اين مانورها از رهآوردهاي شكست رژيم صهيونيستي و پيروزي مقاومت در سال 2006 است، تاكيد كرد: تا پيش از شكست 2006 برگزاري مانوري توسط رژيم صهيونيستي مشاهد نشده بود، اجراي مانور تحول 5 در واقع اعتراف قاطع رژيم صهيونيستي به اين موضوع است كه جبهه داخلي نيز در جنگ‌هاي آينده از تيررس حزب الله در امان نخواهد بود. 

* مقاومت رژيم صهيونيستي را به انديشه واداشته است 

دبيركل جنبش حزب الله لبنان با تاكيد بر اين كه مقاومت موجب شده تا رژيم صهيونيستي پيش از دست زدن به هر اقدامي به خوبي به عواقب آن اقدام بيانديشد، گفت: اين مانور ثابت كرد، مقامات صهيونيستي به خوبي درك كرده‌اند كه عمق رژيم صهيونيستي مورد تهديد است و موشك‌هاي موشك‌هاي مقاومت به راحتي مي‌توانند، داخل رژيم صهيونيستي را هدف قرار دهند و احتمال بروز جنگ رويارويي در داخل اراضي رژيم صهيونيستي وجود دارد و اين رژيم ديگر بسان سابق توان حمايت از جبهه داخلي را ندارد و در واقع اعتراف رژيم صهيونيستي به عجز از رقم زدن سرنوشت جنگ به نفع خويش و طي چند روز است، درحالي كه همه مي دانند، اين موضوع از جمله نكات مورد توجه و بسيار با اهميت در استراتژي جنگي رژيم صهيونيستي بود، درحالي كه برگزاري اين مانور ثابت كرد، رژيم صهيونيستي براي تمام سناريوها از جمله جنگ چندين ماهه خود را آماده مي‌كند. 

* مانور تحول 5 نشان دهنده برداشت رژيم صهيونيستي از دشمنان خود است 

سيد حسن نصر الله با اشاره به اين كه اجراي مانور تحول 5 نشان داد كه رژيم صهيونيستي چه طرف‌هايي در خاورميانه دشمن خود تلقي مي‌كند، گفت: اين مانور ثابت كرد كه رژيم صهيونيستي چه طرف‌هايي را در خاورميانه دشمن و خصم خود مي‌بيند، درحالي كه به اين نكته توجه ندارد، اين رژيم در مطبوعات و رسانه‌هاي و اينترنت نيز دشمنان بسياري دارد و هيچ‌گاه به آنها توجه نكرده است كه از آن جمله بايد در خود كشورهاي عربي و اسلامي ياد كرد، درحالي كه رژيم صهيونيستي توجه خود را بر چهار طرف يعني تهديدات ايران و سوريه و حزب الله و حماس در غزه متمركز كرده است. 

* اين مانور ثابت كرد، مقاومتي واقعي در منطقه وجود دارد 

وي با بيان اين كه برگزاري اين‌گونه مانورها ثابت مي‌كند، دشمن در انديشه دفاع از خود و حمايت از شهروندان خود مي باشد، تاكيد كرد: از سوي ديگر اين مانور ثابت مي‌كند، در منطقه مقاومتي واقعي در حال انجام است كه رژيم صهيونيستي اين‌گونه در انديشه دفاع از رژيم خود افتاده است، با اين حال هيچ‌گاه نبايد اين واقعيت را ناديده گرفت كه آغازگر تمام جنگ‌ها در منطقه رژيم صهيونيستي بوده است. 

* انتقاد از رژيم‌هاي عربي در خصومت با مقاومت لبنان و غزه 

سيد حسن نصر الله در ادامه با انتقاد از اقداماتي كه در منطقه عليه مقاومت چه در غزه و چه در لبنان صورت مي‌گيرد، گفت: با اين كه بسياري از ملل عربي و اسلامي با ابراز همدردي و همبستگي مي‌كنند با اين حال اقداماتي در منطقه صورت مي گيرد كه تاسف برانگيز است، از جمله اقدام برخي از رژيم‌هاي عربي در به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي يا توطئه عليه مقاومت در غزه و محاصره مالي و سياسي آن و تحريف وجه واقعي اين مقاومت مظلوم و همچنين است در برابر مقاومت لبنان كه اين اصلا به سود جهان اسلام و مقاومت اسلامي نيست. 

*برخي براي خدمت به اسرائيل به دنبال شيطنت عليه ايران هستند 

سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنراني خود كه از طريق شبكه تلويزيوني المنار لبنان پخش ‌شد، ايران را مانع اساسي پيش روي رژيم صهيونيستي و خاستگاه ترس موجوديتي آن دانست و تاكيد كرد كه برخي در كشورهاي عربي و اسلامي به دنبال آن هستند كه در راه خدمت به منافع اسرائيل و دفاع از آن، عليه ايران شيطنت كنند. 

وي با اشاره به سوريه نيز گفت كه ديگران حق دارند كه از ديدگاه‌هاي ما انتقاد كنند و ما هم حق داريم كه با آنها اختلاف داشته باشيم، در ميان كشورهاي اطراف سوريه تنها اين كشور است كه در محور بازدارندگي قرار دارد، اطرافيان نيز رژيم‌هاي عربي هستند كه مواضع سياسي خوبي دارند، اما مبتلاي توطئه تجزيه و فشارهاي بين‌المللي هستند. 

دبيركل حزب‌الله ابراز داشت كه سوريه با ائتلاف خود با ايران و جنبش‌هاي مقاومت در منطقه و انسجام با مذاق امت اسلامي موفق شد كه آخرين توطئه‌هاي آمريكا و اسرائيل كه به دنبال از بين بردن قضيه فلسطين و تسلط نهايي بر لبنان بوده را از بين ببرد. 

*توطئه براندازي سوريه خدمت به منافع اسرائيل است 

وي به آمادگي بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي اصلاحات در كشور و صدور دو عفو عمومي در اين كشور اشاره كرده و در عوض به اوضاع بحرين نيز اشاره كرده و گفت كه در اين كشور صدها نفر شهيد و زخمي شده و هزاران نفر بازداشت هستند، اين در حالي است كه معترضان حتي از چاقو نيز استفاده نكرده‌اند و يك روز بعد از دعوت به گفتگو رهبران مخالفت مسالمت‌آميز با احكامي نظير حبس ابد مواجه مي‌شوند، اسد در سوي ديگر اينها را قبول نمي‌كند، اما وي هر كاري كند، غربي‌ها آن را نمي پذيرند. 

نصرالله در تشريح ديدگاه‌هاي واضح و اساسي خود در قبال سوريه گفت كه توطئه يا تلاش براي براندازي نظام بازدارنده و مقاوم در سوريه خدمتي بزرگ به اسرائيل و سيطره‌ آمريكايي صهيونيستي بر اين منطقه است. 
وي بار ديگر از مردم سوريه خواست تا حوادث منطقه را درك كند و حجم هدف قرار گرفتن سوريه از سوي كشورهاي خارجي را درك كرده و بر اساس آن رفتار كنند. 

*ايمان و جديت بحريني‌ها عاقبت بخيري را براي آنها به دنبال دارد 

نصرالله درباره مظلوميت بحرين نيز گفت كه در سايه سكوت بين‌المللي افق فراروي اين كشور مسدود است، اما در هر حالتي، اوضاع اين كشور نبايد بر همين روال پيش برود و هر ملتي هنگامي كه مخلص باشد و به خواسته‌هاي خود ايمان داشته و به صورت جدي براي تحقق آنها تلاش كند، عاقبتي جز خير و خوبي نخواهد داشت. 
نظرات بینندگان