arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

فرایندهای ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی می شود

الکترونیکی شدن فرایندهای ثبتی از مهمترین اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الکترونیکی شدن فرایندهای ثبتی از مهمترین اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

به گزارش "انتخاب"، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش قوه قضائیه در جمع سردفتران و مدیران دفاتر ثبت اسناد و املاک استان در بیرجند گفت : افزایش سلامت اداری ، کاهش مراجعات مردمی ، صرفه جویی در زمان و تسریع در انجام امور ثبتی از جمله مزایای این طرح است.

تویسرکانی در مورد سایر اولویت های این نهاد در سال جاری ، توسعه مستند سازی و استفاده از شیوه های نوین الکترونیکی در انجام امور ثبتی را از جمله این اولویت ها دانست.

وی افزود : هم اکنون بیش از 7 هزار و 500 دفتر اسناد رسمی و حدود 6 هزار دفترخانه ازدواج و طلاق در کشور فعال است و حدود 20 هزار نفر در این دفاتر مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بنا به تاکید رئیس قوه قضائیه در سال جاری به دنبال آن هستیم که شوراهای حفظ حقوق بیت المال را در استان ها تقویت کنیم.

شاهرخیان معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با بیان اینکه یکی از آفت های ثبت اسناد و املاک سنتی بودن مراحل ثبتی است ، زمان بر بودن و افزایش فساد اداری را از جمله مشکلات این امر دانست و بر تسریع در اجرای طرح الکترونیکی شدن فرایندهای ثبتی و استفاده از فناوریهای نوین در امور ثبتی تأکید کرد.
نظرات بینندگان