arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵

آخرین آمار سرشماری اینترنتی اعلام شد

براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد: برابر آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه سرشماری اینترنتی تا ساعت 6 بعدازظهر روز جمعه تعداد 669 هزار و 76 خانوار ثبت شده که جمعیت دو میلیون و 235 هزار و 109 نفر را دربر می گیرد.

آخرین آمار سرشماری اینترنتی اعلام شد«امیدعلی پارسا» عصرگاه جمعه افزود: اطلاعات موجود نشان می دهد که بتدریج روند استقبال خانوارها از ثبت نام اینترنتی افزایش یافته و انتظار می رود این امر بیشتر مورد استقبال خانوارها قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت:ایران اسلامی در طول دوران پس از انقلاب سرشماری ها به شکل حضوری و ثبت میدانی انجام گرفته، اما اکنون برای نخستین بار به شیوه اینترنتی این موضوع پیاده شده است.

به گفته پارسا، سرشماری اینترنتی تا بیست و چهارم مهرماه جاری در کشور ادامه خواهد داشت و چنانچه درصد بالایی از مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

پارسا گفت:براساس برنامه ریزی از 25 مهر تا ٢٥ آبانماه نیز سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری انجام خواهد شد.

رییس مرکز امار ایران از مردم خواست که پساز سرشماری اینترنتی کد پایانی را حفظ کنند تا هنگامی که مامور سرشماری به درب منزل آنها مراجعه کرد با ارایه آن دیگر نیازی به سرشماری حضوری ندارند.

آمارهای اعلام شده نشان داد تا ساعت 6 صبح امروز (جمعه) دو میلیون و 66 هزارو 551 نفر سرشماری اینترنتی شدند.

برپایه این اطلاعات، همچنان شهروندان استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خراسان جنوبی، کردستان و آذربایجان شرقی بیشترین مشارکت را در ثبت نام اینترنتی داشته اند.

استان های کرمانشاه، همدان، گلستان، قزوین، لرستان، خوزستان و البرز نیز در انتهای فهرست قرار دارند.

به گزارش ایرنا، معاون مرکز آمار ایران پنجم مهرماه در دیدار اعضای ستاد سرشماری سال ٩٥ با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: چنانچه بتوانیم ٣٥ تا ٤٠ درصد مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را داشته باشیم به جمع کشورهای با توسعه بالا در زمینه آمار خواهیم رسید.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، یکهزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه کشی از جایزه 10میلیون ریالی برخوردار می شوند.

شامگاه چهارشنبه نخستین مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شد و 50 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند.

رییس مرکز آمار ایران پیش از این ضریب نفوذ اینترنت را در کشور 45 درصد اعلام کرده بود.
براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر خواهد شد.

همچنین میزان سرشماری اینترنتی تا ساعت 18 شب گذشته (پنجشنبه) 573 هزار و 988 خانوار شامل یک میلیون و 918 هزار و 107 نفر بوده است.

هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج حدود 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان