arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

3 خطاي ورزشي که مانع کاهش وزن مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ورزش بهترين شيوه براي سوزاندن کالريهاست، اما گاهي اوقات، اشتباه هايي در تمرينات رخ مي دهند که ممکن است موجب کند شدن سوخت و ساز بدن شده و در نتيجه مانع از کاهش وزن شوند.ب

کارشناسان بهداشت و سلامت آمريکا در مقاله جديدي در سايت بهداشتي «کول هلت» سه نمونه از مؤثرترين اين اشتباه ها را معرفي کرده اند.

 اين خطاها عبارتند از:

1 - تغيير ندادن در تمرينات: اگر يک نوع تمرين را هر روز و هر هفته انجام مي دهيد، ذهن، بدن و تمام عضلات شما خسته مي شوند. وقتي تمرين تکراري انجام دهيد، بدن به آن عادت مي کند و ديگر دچار چالش سوخت و سازي نمي شود که در نتيجه اثرات تمرينات متوقف خواهد شد.
راه حل: تلاش کنيد نوع تمرينات را هر از گاهي تغيير دهيد تا تأثير بهتري روي بدنتان داشته باشند.
2 - بي توجهي به تمرينات اختصاصي: ورزش ايروبيک براي جسم و روح مفيد است، اما اگر فردي بين تمرينات استقامتي خود نيز تعادل برقرار نکند، نه تنها به نتايج مطلوب دست نخواهد يافت، بلکه در عين حال يک عامل مهم در سلامت و تناسب اندام را از دست مي دهد. اگر ميان تمرينات کششي،ايروبيک و استقامتي، تعادل برقرار نشود، فرد به نتيجه دلخواه دست نمي يابد.
راه حل: تمرينات استقامتي گوناگون انجام دهيد؛ چون براي ادامه تمرينات به افزايش ماهيچه هاي قوي نياز خواهيد داشت و تمرينات استقامتي اين شرايط را براي شما فراهم مي کنند.
3 - چسبيدن به تمرينات مخصوص سوزاندن چربي: اگر از تردميل يا دستگاه هايي از اين قبيل براي سوزاندن چربي هاي بدن استفاده مي کنيد، بدن از مقدار بيشتري از چربي هاي ذخيره شده خود به عنوان سوخت استفاده مي کند، اما مشکل اينجاست که در صورت ادامه اين وضعيت بدن کم کم فقط به سوزاندن چربي و کربوهيدرات بيشتر عادت مي کند، اما مقدار سوختن کالري کاهش مي يابد.
راه حل: روشهايي را انتخاب کنيد که بيشتر روي سوختن کالري متمرکز شوند. بهترين کار اين است تمرينات مربوط به سوزاندن چربي را در دوره هاي کوتاه مدت انجام دهيد.
نظرات بینندگان