arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

قلیان با روش «فست دود» در اصفهان عرضه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: بتازگی روش جدیدی موسوم به 'فست دود'(بر وزن فست فود) برای عرضه قلیان های یک بار مصرف یا اجاره ای، ابداع شده است.

به گزارش ایرنا،جواد محمدی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: در این روش، قلیان توسط پیک موتوری به درب منازل متقاضیان تحویل داده می شود که قیمت آن تا 250 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه روش های عرضه قلیان از واحدهای صنفی بیرون آمده است، افزود: در ماه های اخیر، شاهد عرضه قلیان در واحدهای زیرزمینی و برخی باغ های خارج شهر بودیم که کنترل و نظارت بر این موارد نیز مشکل است.

وی گفت: بازرسی و نظارت اصناف اصفهان در این باره اقدام به بررسی میدانی واحدهای صنفی چایخانه و پرونده های موجود در اتحادیه کرده که آمار آن در اختیار فرماندار اصفهان قرار گرفته است.

به گفته وی، 275 پرونده مربوط به چایخانه ها در اتحادیه اصناف اصفهان موجود است که با توجه به جمع بندی صورت گرفته فقط 79 مورد از آنها دارای مجوز معتبر است.

طرح جمع آوری قلیان از چایخانه های اصفهان از دهم مرداد امسال اجرا و بر اساس آن تعدادی از چایخانه های فاقد مجوز و عرضه کننده قلیان در این شهرستان پُلمب شد.

استعمال دخانیات و قلیان مهمترین عامل قابل پیشگیری مرگ های زودرس در جهان است و مضرات ناشی از آن بار مالی سنگین و مشکلات عمده ای را بر سیستم های بهداشتی تحمیل می کند.

دود ناشی از استعمال قلیان نه تنها موجب زیان های جسمی و روحی در مصرف کنندگان بلکه موجب آسیب رساندن به افراد در معرض این دود نیز می شود.

به گفته پزشکان، حدود چهار هزار ماده سمی و مضر در قلیان شناسایی شده و مصرف آن سرطان زاست.
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان