arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

آخرین خبرها از آمار سرشماری اینترنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین آمار سرشماری الکترونیکی از شرکت‌ ۷۱۴ هزار و ۵۸۴ خانوار در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حکایت دارد که نشان می‌دهد از هدف تعیین شده برای میزان شرکت‌کنندگان سرشماری الکترونیکی ۱۳۹۵ عقب‌تر هستیم.
 
به گزارش ایسنا، امیدعلی پارسا  - رئیس مرکز آمار ایران - درباره آخرین آمار مربوط به سرشماری الکترونیکی اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که تا ساعت شش امروز شنبه ۱۰ مهرماه، ۷۱۴ هزار و ۵۸۴ خانوار که شامل ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۷۳ نفر می‌شوند در سرشماری الکترونیکی سال جاری شرکت کرده‌اند.
 
رئیس مرکز آمار ایران همچنین بیان کرد: این آمارها نشان می دهد که در مقایسه با هدف پیش‌بینی شده عقبیم ولی در مقایسه با نرخ‌های جهانی وضعیت سرشماری الکترونیکی ما مناسب است. البته اگر با همین روند پیش برویم از هدف ۳۵ درصدی که برای سرشماری الکترونیکی تا پایان زمان مقرر شده پیش‌بینی کرده‌ بودیم کمتر از نیمی از آن محقق خواهد شد.
 
او اظهار کرد: خواهش ما از مردم این است که سرشماری الکترونیکی خود را در همین هفته انجام دهند و به هفته دیگر نکشانند چراکه کسانی که سرشماری الکترونیکی را به هفته آینده موکول می‌کنند با ترافیک روبه‌رو خواهند شد.
 
پارسا همچنین درباره زمان قرعه کشی برای شرکت‌کنندگان در سرشماری الکترونیکی اظهار کرد: تاکنون برندگان ۵۰ جایزه ۱ میلیون تومانی اعلام شده است و امروز بعدازظهر نیز سری دوم اعلام خواهند شد. با کافی‌نت‌ها و سایر مراکز مجهز به اینترنت برای مصرف مشترکین هماهنگ شده‌است که در ازای دریافت وجهی به انجام سرشماری مشترکان مبادرت کنند.
 
او افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با وزارت ارتباطات هستیم تا بتوانیم درباره شیوه اجرای تخصیص یک گیگ اینترنت رایگان به شرکت‌کنندگان در سرشماری الکترونیکی تصمیم گیری کنیم.
نظرات بینندگان