arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

داعش در کدام کشورها بیشترین و کمترین حضور را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی که تونس و مغرب در راس کشورهایی قرار دارند که بیشترین عناصر داعش در این کشورها حضور دارند، گفته می شود که الجزایر نیز در میان کشورهایی است که حدود 200 داعشی در آن حضور دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بوابه الوسط الجزایر و به نقل از شبکه خبری «ایرین»، الجزایر با تنها 200 عضو داعشی جزو کشورهایی است که کمترین تعداد عناصر گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی را داراست.

شبکه خبری «ایرین» که در زمینه پوشش بحران های انسانی تخصص دارد، پژوهشی تحلیلی تهیه کرده است که نشان می دهد، داعش اقدام به سربازگیری از همه کشورهای اسلامی به استثنای الجزایر کرده و این درحالی است که این کشور شمال آفریقایی در نزدیکی مناطق بحران زده (لیبی) واقع شده است.

این شبکه براساس داده های گروه سوفان که مقر آن در نیویورک است، اعداد و ارقام و میانگین شمار افرادی را که به گروهک تروریستی داعش پیوسته اند، منتشر کرده است که در آن تونسی ها حضور چشم گیری در صف نیروهای داعش و دیگر گروه های تروریستی دارند.

براساس این آمار و ارقام، شمار شهروندان تونسی که در بین گروهک تروریستی داعش دیده می شوند، رقمی بین 6 تا 7 هزار نفر تخمین زده می شود.

پس از تونس، کشور آفریقایی و عربی مغرب، قرار دارد، به طوری که تعداد شهروندان این کشور در بین نیروهای داعش، حدود یکهزار و 200 تا یکهزار و 500 نفر برآورد شده است.

این پژوهش تاکید می کند که حضور کمرنگ الجزایری ها در بین عناصر داعش، یک امر غیر منتظره است، چرا که این کشور 15 سال پیش یکی از کانون های تروریست ها به شمار می رفته است.
جینی گوستاوسن صاحب تحلیل فوق با بیان این که به نظر می رسد، الجزایر یک واکسن ضد داعش به کار گرفته است، تاکید کرد: پیمان صلح و آشتی ملی در این کشور آفریقایی نقش به سزایی در بازگرداندن افراد فریب خورده به جامعه الجزایر دارد.

گروهک داعش و دیگر گروه های تروریستی با وعده های واهی، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف به ویژه جوانان نا آگاه با توانایی مالی کم را جذب خود می کنند که این امر به یکی از بحران های کشورهای آفریقایی تونس، الجزایر، مغرب و سومالی تبدیل شده است.
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان