arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

وزارت ارشاد: هرکاری لازم باشد برای رفع مشکل برگزاری کنسرت ها انجام خواهیم داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر کاری لازم باشد برای رفع مشکل برگزاری کنسرت ها انجام خواهیم داد، ما به همه نگرانی ها در این رابطه ارج می گذاریم.

به گزارش ایرنا، علی مرادخانی درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم (هنر تدبیر) در تالار وحدت افزود: کارهای نمادین نمایشگاه به ویژه در خصوص نشان دادن تغییر و تحولات شاخص های اقتصادی بسیار جالب توجه بوده و نمایشگاه ً در زمان غروب به دلیل وضعیت نور جلوه بیشتری پیدا می کند.

بر اساس اعلام معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراد خانی ادامه داد: شاید در برخی مواقع ضرورتی پیش بیاید که خود ما هم در حوزه ای که در آن مشغول فعالیت هستیم دست به برپایی نمایشگاهی بزنیم به این ترتیب ارزیابی مشخصی هم از کارهایی که تاکنون انجام داده ایم صورت می گیرد. معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی در رابطه با استمرار اعتراض برخی از مراجع و روحانیون به برگزاری کنسرت که در برخی از شهرها صورت گرفته، گفت: در مواجهه با این مشکل در ابتدا باید منشاء مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

من شخصاً تلاش می کنم تا بحث ورودم به این موضوع از منظری درست و مشخص صورت بگیرد. در برخی مواقع قانون به طور مشخص معاونت هنری را موظف کرده تا در حوزه های تئاتر، تجسمی و موسیقی یک سری کارها را اداره کند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این موضوع است که هنر موسیقی اساساً نمی تواند از مجموعه فعالیت های ما به صورت قانونی حذف شود؛ بنابراین در چگونگی ارائه این هنر چنانچه مسئله و انتقادی وجود داشته باشد ما به انتقادها گوش می دهیم؛ اما اگر کسی با اساس موسیقی و با اصل و موجودیت این هنر مشکل داشته باشد، دیگر نمی توانیم به این خواسته تحقق ببخشیم.

مرادخانی تأکید کرد: به صورت اساسی موضوع موسیقی جزو بایدهایی است که به فعالیت خود ادامه می دهد و ما هم سعی کردیم به بهترین نحو ممکن قضایا را اداره کنیم. نکته قابل ذکر این است که تمام اعتراض هایی هم که تاکنون نسبت به این حوزه صورت گرفته به محتوا مرتبط نبوده بلکه حاشیه ها بیشتر موضوع اعتراض بوده تا محتوا، در نتیجه آنچه مربوط به حاشیه ها می شود موضوعی نیست که فقط به وزارت ارشاد مرتبط باشد. بنابراین بسیاری از سازمان ها و نهادهای دیگر هم باید دست به دست هم بدهند و این موضوعات را پیگیری کنند.

بر اساس اعلام معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی درباره اینکه آیا معاونت هنری به عنوان یکی از حوزه های اصلی مرتبط با این موضوع، برای مذاکره با بقیه نهادها در جهت حل این مشکل پیشگام خواهد شد یا خیر، گفت: ما از مذاکره استقبال می کنیم، چراکه برخی از مواردی که گاهاً مطرح می شود اصولاً در تخصص معاونت هنری نیست؛ بنابراین ما باید محتوا و شرایط و مسائل مربوط به موسیقی را پیگیری کنیم . البته هر کاری که لازم باشد برای بهینه سازی و رفع مشکل برگزاری کنسرت ها انجام خواهیم داد و امیدواریم که این نگرانی ها هم رفع شود؛ چراکه ما به همه این نگرانی ها ارج می نهیم.

نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم شامل عکس، فیلم واینفوگرافی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه امنیت، کشاورزی ، برجام و فرهنگی است که صبح امروز دهم مهر با حضور معاون اول رئیس جمهور در فضای باز تالار وحدت افتتاح شد.
 
نظرات بینندگان