arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

معاون سیاسی وزیر کشور: دشمنان نظام تلاش دارند ناامنی‌های منطقه به داخل ایران کشیده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: دولت یازدهم با تمام توان به وعده‌های انتخاباتی خود به مردم عمل کرده است.

محمدحسین مقیمی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین افزود: دولت یازدهم در حوزه های سیاست خارجی، داخلی و توجه به مسائل اقتصادی با تمام توان حرکت کرده و به دستاوردهای مهمی دست یافته است.


وی افزود: دولت در سیاست خارجی بر اساس برنامه های نظام و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، اصل تنش زدایی را در دستور کار خود قرار داده و تلاش دارد تا به غیر از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، با تمام کشورها به ویژه کشورهای منطقه و غیرمتعهدها روابط را تنظیم و تنش ها را به حداقل برساند.


مقیمی اظهار کرد: در حوزه انرژی هسته ای، دولت با توجه به سیاست های نظام و درخواست های مردم در حل پرونده هسته ای، مذاکرات را با کشورهای 1+5 با سرپرستی وزیر امور خارجه آغاز کرد و با برگزاری جلسات مکرر، برجام را به سرانجام رساند.
وی تصریح کرد: طرف مذاکره ایران از تجربه صدها جلسه بین المللی برخوردار بود و با بهره گیری از توان علمی و کمک های فکری دانشگاه های اروپا آمریکا وارد میدان مذاکره شده بود و طرف ایرانی با هیأتی متشکل از کارشناسان انرژی هسته ای و مسائل بین الملل توانست با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردم به نتیجه مطلوب دست یابد.


وی بیان داشت: در رابطه با سیاست داخلی، مهمترین وظیفه دولت ایجاد امنیت در کشور است که همگان شاهدند که با وجود مشکلاتی که در مرزها و کشورهای همسایه از شرق و غرب تا شمال شرقی و جنوب کشور وجود داشت ، ایران از امنیت کامل برخوردار است که این مهم با تلاش مرزبانان ، نیروی انتظامی ، ارتش ، سپاه ، دستگاه های اطلاعاتی و دستگاه قضایی و همراهی مردم محقق شده است.


معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: دشمنان نظام تلاش دارند که این ناامنی ها به داخل ایران نیز کشیده شود ولی تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.


وی تصریح کرد: در مسائل اجتماعی نیز دولت کارهای مهمی انجام داده که نتیجه مطالعات یک و نیم ساله اساتید فن که در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح و به استحضار رهبر معظم انقلاب رسیده و به تشکیل سازمان مدیریت امور اجتماعی منجر شده است که این مهم گام موثری در رفع مشکلات اجتماعی جامعه محسوب می شود.


مقیمی در خصوص اقدامات دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: دولت زمانی کار را تحویل گرفت که کشور با مشکلات تورم ، بی کاری ، رکود اقصادی و تحریم های متعدد مواجه بود ولی با تمام این مشکلات توانست اقداماتی اساسی در کاهش مشکلات اقتصادی انجام دهد.


وی بیان داشت : پیش از این هر گاه کشور با مشکلات اقتصادی مواجه می شد، مسئولان وقت اقدام به چاپ اسکناس کرده و به صورت مقطعی مشکلات را برطرف می کردند غافل از این که این مشکلات، باعث افزایش میزان نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی کشور می شد .
معاون وزیر کشور اظهار کرد: امروز دولت موفق شده تا با اعمال سیاست های کارشناسی، ارزش پول ملی را در برابر دلار حفظ کند و قیمت دلار نسبت به ابتدای فعالیت دولت افزایشی 50 تا 60 تومانی داشته است.


وی کاهش نرخ تورم از 43 به 9 درصد، کاهش میزان بیکاری از 13 به 11 درصد و رشد اقتصادی مثبت کشور را از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی یاد کرد.
مقیمی اظهار کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله ، کشور باید سالانه 8 درصد رشد اقتصادی را تجربه کند تا بتواند به مقام نخست منطقه تبدیل شود .


وی گفت: از این هشت درصد رشد اقتصادی ، 5 و نیم درصد را با سرمایه گذاری و 2 و نیم درصد را با مدیریت منابع و تغییر نگرش در مدیریت باید تأمین کرد.


وی تصریح کرد: امروز به برکت تلاش های دولت، ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و با تولید 15 میلیون تن گندم ، امکان صادرات این محصول را پیدا کرده است در صورتی که سال های گذشته سالانه 8 میلیون تن گندم به کشور وارد می شد.


مقیمی افزود: امروز برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، تراز صادرات ایران نسبت به واردات مثبت شده و این موفقیت در شرایط رکود اقتصادی به دست آمده است.
قائم مقام وزیر کشور گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز گام های موثری توسط دولت برداشته شده و با بیمه شدن 11 میلیون ایرانی ، تنها 7 درصد از هزینه های درمانی از مردم دریافت می شود.


وی با اشاره به لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد، قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول تشکیل شد که نتیجه برگزاری جلسات این قرارگاه ، به تصویب بیش از یکصد مصوبه در رفع موانع تولید و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان