arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

تذکر مطهری به وزیرخارجه و عذرخواهی ظریف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنان وزیرخارجه در سیاسی دانستن سوال نماینده نزدیک به جبهه پایداری با حواشی در صحن مجلس همراه شد.

به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري كه رياست جلسه علني يكشنبه-11 مهر- را برعهده داشت بعد از طرح سوال از سوی کریمی قدوسی و پاسخی که وزیرخارجه به این سوال داد، گفت: تحث تاثير فضاي جلسه، برخي كلمات توسط دكتر ظريف مطرح شد كه احيانا تحقير مجلس تلقي ميشد،‌كلماتي که نبايد استفاده شود كه موجب تحقير مجلس شود.

وي افزود: جمله اي که آقای ظريف گفتند این بود که «براي حفظ احترام اجازه نخواهم داد هيچ يك از همكارانم در صحن مجلس مورد سئوال قرار گيرد.» بايد بگويم كه هر نماينده اي آزاد است كه از مسئولان سئوال كند. به هر حال ما اين ها را سهو لسان می دانیم و نمی خواهيم بگوييم عمدی در بیان آن داشته اند.

مطهری ادامه داد: از سوی دیگر نيت افراد در طرح سئوال هم نبايد موضوعيت داشته باشد كه اين سئوال كننده چه نيتي دارد، هر نيتي داشته باشد او آزاد است كه حرفش را بزند. اشاره مطهری به بخشی از سخنان ظریف بود که طرح این سوال را سیاسی کاری دانسته بود.

مطهری در ادامه یادداشت ظريف را خطاب به نمایندگان قرائت کرد که در آن آمده بود؛ اگر صحبت‌هاي بنده را به دقت گوش كنيد،‌ توهيني نداشتم، به هر حال اگر برداشت توهين شده است از نمايندگان عذرخواهي ميكنم.

این عذرخواهی ظریف با احسنت گفتن نمایندگان روبرو شد.

در ادامه ظریف با اجازه از رییس جلسه پشت تریبون قرار گرفت و بار دیگر تاکید کرد قصد توهین به نمایندگان مجلس که نماینده آحاد ملت هستند را نداشته است.
نظرات بینندگان