arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

روزنامه ایران: پروژه عبور از احمدي‌نژاد به جايي نخواهد رسيد

روزنامه ایران نوشت: حماسه افتخار آفرين سوم تير 84، بدون شك نتيجه همت و بصيرت امتي بود كه دل به آرمان‌هاي عزيز و مقدس انقلاب اسلامي بسته و سالياني مديد احساس مي‌كردند به ارزش‌ها و اعتقاداتشان در مجموعه قوه مجريه كشور توجهي نمي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ایران نوشت:

حماسه افتخار آفرين سوم تير 84، بدون شك نتيجه همت و بصيرت امتي بود كه دل به آرمان‌هاي عزيز و مقدس انقلاب اسلامي بسته و سالياني مديد احساس مي‌كردند به ارزش‌ها و اعتقاداتشان در مجموعه قوه مجريه كشور توجهي نمي‌شود. 

اين عدم توجه به خواسته اصيل و مهم امت نيز در نهايت بلاي جان دست‌اندركاران دولت وقت گرديده و آنها را به‌طور كلي از صحنه سياسي كشور حذف كرد. پس سوم تير حماسه‌اي است متعلق به مردم و براي هميشه براي آنها باقي خواهد ماند. در اين ميان اما آيا مي‌شود نقش فردي را كه زنده كننده گفتمان انقلابي - ولايي به عنوان علت محدثه حماسه سوم تير بود ناديده گرفت؟
 
توجه به اين نكته زماني مهم‌تر به نظر مي‌رسد كه به خاطر بياوريم فضاي سياست زده قبل از انتخابات نهم رياست جمهوري را و اين‌كه بسياري از نامزدهاي انتخاباتي با تمام توان در تلاش بودند حتي سوابق ارزشمند انقلابي خود را در پشت پرده ژست‌هاي روشنفكر‌مآبانه پنهان كنند! 

اينجاست كه توجه به فرمايش آرام جانمان امام خامنه‌اي عزيز(حفظه‌الله) ارزش دو چندان مي‌يابد: «من بايد تشكر بكنم از آقاي احمدي‌ن‍ژاد كه ايشان كار جديدي كردند و عدالت محوري را به عنوان يك شعار گذاشتند وسط. اين خيلي كار بزرگي بود. 

من آن وقتي كه ايشان در تبليغات انتخاباتي بودند به همان افراد خانواده خودمان گفتم اگر آقاي احمدي‌ن‍ژاد رأي هم نياورد، اين خدمت بزرگ را ايشان كرد به انقلاب كه شعار عدالت‌محوري را مطرح كرد. نگذاشت به فراموشي سپردن اين شعار بشود يك سنت. اين مطرح شد. ذهن‌ها را به خودش متوجه كرد. خوشبختانه مردم هم فهميدند، خواستند، دوست داشتند و رأي دادند. اين كار، كار مهمي است.» 

احمدي‌نژاد در آن روزها با شجاعتي مثال‌زدني، دم از گفتمان انقلاب و ولايت زد و اخلاص در گفتار و عمل، قلب‌ها و دل‌هاي پاك را به سمت او جذب و هدايت كرد تا حماسه سوم تير 84 رقم زده شود. امروز اما در سالگرد اين حماسه به ياد ماندني و تاريخي توجه به چند نكته حائز اهميت به نظر مي‌رسد: 

1) شخص دكتر احمدي‌نژاد بارها اعلام كرده است حماسه سوم تير متعلق به توده‌هاي عظيم امت است و هيچ شخص و جرياني نمي‌تواند مدعي مالكيت اين رخداد عظيم و فراگير باشد. پس قطعاً شايسته نيست دوستاني كه احياناً در كنار رئيس جمهور و در ستادهاي انتخاباتي زحماتي متقبل شده اند امروز مدعي حماسه سوم تير باشند. 

2) احمدي‌نژاد آن روز در ميدان جدي و دشوار فتح حماسه سوم تير نقش فرمانده ميداني را ايفا كرد كه با گذشتن از آبرو و حيثيت اجتماعي خود به مبارزه با گفتمان و ادبياتي رفته بود كه هرچند از طرف اشخاص به ظاهر موجه مطرح مي‌شد اما هيچ نسبتي با انقلاب اسلامي نداشت. پس احمدي‌نژاد در اين حماسه نقش داشته، آن هم نقشي پررنگ كه به راحتي قابل چشم پوشي نيست. اين‌كه مطرح شود حماسه سوم تير متعلق به امت است و بگوييم احمدي‌نژاد نقش اصلي را در پديد آوردن آن بر عهده داشته البته هيچ تناقضي با يكديگر ندارد و اين از نظر عاقلان پنهان نيست. 

3) امروز و در وانفسايي كه بسياري از افراد سعي مي‌كنند با تعرض و هتاكي عليه دولت متعلق به امت، براي خود وجاهت و اعتبار نامشروع سياسي فراهم آورند، نداهايي از گوشه و كنار به گوش مي‌رسد مبني بر مصادره حماسه سوم تير و عبور از خلق كننده آن دكتر محمود احمدي‌نژاد! 

اين دوستان اما بايد متوجه باشند با وجود ارتباط وثيق بين ولايت، امت و خادم جان بر كف ايران اسلامي رئيس جمهور عزيز و مكتبي، پروژه عبور از احمدي‌نژاد به جايي نخواهد رسيد. امروز نماينده سياسي 70 ميليون ايراني در دنيا شخص رئيس جمهور است و اگر آقازادگاني در سوداي انتخاب نماينده سياسي جديد هستند بايد از اين خواب آشفته بيدار شوند. البته توجه داشته باشند اين‌گونه ژست‌هاي سياسي نيز هرگز كمكي به توفيق در اهداف كوتاه مدت سياسي از جمله انتخابات مجلس نهم نخواهد كرد. امت جشن سوم تير را هميشه با احمدي‌نژاد و با وفاداري به آرمان‌هاي انقلاب و ولايت برگزار خواهد كرد. ان‌شاءالله
نظرات بینندگان