arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

دستور رهبر چچن برای کشتن معتادان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر چچن تهدید معتادان را هم‌تراز تروریست‌ها دانست و خطاب به وزرای این جمهوری‌ خودمختار گفت که نیروهای امنیتی نباید برای استفاده از نیروی مرگبار برای تضمین امنیت عمومی تردید کنند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، رمضان قدیرف، رهبر چچن در دیدار با با وزرا و رهبران دینی این منطقه گفت: کسانی که نظم جمهوری‌ چچن را نقض می‌کنند باید بروند به جهنم و کشته شوند. اصلا مهم نیست که این اقدام خلاف قانون است... آنها را بکشید. گرفتید؟!

سخنان قدیرف به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ظاهرا قدیرف پس از شنیدن اطلاعاتی درباره افزایش نرخ مرگ و میر مرتبط با مواد مخدر از کوره در رفته است. علاوه بر این، تمام تلاش‌ مقام‌های چچن برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای هم بی‌ثمر بوده است.

سال گذشته جمهوری خودمختار چچن قوانین راهنمایی و رانندگی سختی را به مرحله اجرا درآورد و طبق آن رانندگان مست گواهینامه‌شان باطل و خودروی آنها توقیف می‌شد. با این حال، تدابیر مذکور هم نتوانست تغییر چندانی ایجاد کند. مقام‌های چچن همچنین محدودیت‌هایی در فروش مشروبات الکلی اعمال کرد اما در نتیجه آن، آمار استفاده کنندگان از قرص‌ها به جای الکل افزایش یافت.

رمضان قدیرف اخیرا در بیانیه‌ای گفته بود که تروریسم را به صورت کامل از این جمهوری پاک می‌کند و گام اول او اجرای سیاست مبارزه با مواد مخدر خواهد بود. او در بیانیه‌اش نوشت: ما هزاران تروریست را بازداشت کردیم که از ده‌ها کشور آمده بودند. یک سری تدابیر به ما اجازه تغییر در شرایط مبارزه با مواد مخدر را می‌دهد. طبق گفته منابع مختلف، چچن یکی از موفق‌ترین مناطق در این زمینه است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان